Wikia

Lonn Idd
Lonn Idd
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Wit

Biografie
Functie:

Ingenieur

Relaties
Kinderen:

Vik Idd
Nikki Idd

Quote: "I developed that laser to aid me in my Droid research NOT as a weapon, Fromm!"
-- Lonn Idd

Lonn Idd was een wetenschapper en ingenieur die rond 10 BBY C-3PO en R2-D2 ontmoette.

BiografieEdit

Lonn operereerde vanop een ruimtestation dat fungeerde als zijn werkplaats waar hij Droids herstelde en er onderzoek naar deed. Ondanks dat Lonn niet meer zo jong was, had hij twee vrij jonge kinderen, Vik en Nikki. Zij stonden in voor het besturen van Shuttles waarmee Droids werden opgepikt in het universum.

Tijdens één van deze tochten, werd Lonn gevangen genomen door Tig Fromm die eiste dat de ingenieur een experimentele laser zou installeren op zijn ruimteschip. Nochtans gebruikte Lonn deze laser enkel in zijn research. Toen Lonns kinderen op het station aankwamen, werd Nikki ook gevangen genomen. Lonn had tot nog toe geweigerd om Tigs plan uit te voeren maar kon nu niet anders doen dan de laser installeren.

Toen de laser effectief was ingesteld, dreigde Tig Fromm om deze te testen op de Idds en het ruimtestation. Op dat moment kwam C-3PO tussenbeide in het pantser van een Guardian Droid. De Fromms werden gevangen genomen in een Stun Net en overgedragen aan de autoriteiten.

Uiteindelijk zou Lonn R2-D2 herstellen die tijdelijke schade had opgelopen in zijn vorig avontuur op Dodz. Lonn bracht R2 en 3PO daarna naar een agentschap van het Intergalactic Droid Agency.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki