Wikia

Yodapedia

Lorn Pavan

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Lorn Pavan
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens, Corellian

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Corellia

Overleden:

32 BBY

Functie:

Informatiehandelaar

Relaties
Partner:

Siena Pavan

Kinderen:

Jax Pavan

Lorn Pavan was een informatiehandelaar in de onderstad van Coruscant. Zijn zoon Jax was een Jedi tijdens Clone Wars.

BiografieEdit

Voordat hij informatie verhandelde, werkte Pavan in de Jedi Temple. Dit duurde totdat de Jedi de kracht gewaar werden bij zijn 2-jaar oude zoon Jax. Pavan werd daardoor ontslagen, nadat hij toegestaan had om zijn zoon te laten opleiden tot Jedi, omdat Jedi in opleiding geen contact met hun ouders mochten hebben. Pavan kon zich niet over het gemis van zijn zoon zetten, waardoor hij een grote haat ontwikkelde voor de Jedi tot hij met een Jedi moest samenwerken.

Als verhandelaar van informatie kon hij een Holocron bemachtigen waarop informatie stond over de blokkade van Naboo. Dit holocron had hij gekocht van de Hath Monchar, een Neimoidian die de handelsfederatie verlaten had. Darth Sidious wou voorkomen dat iemand deze informatie te weten zou komen, waarop hij Darth Maul erop uit stuurde. Deze kwam er al vlug achter dat Pavan en zijn droid I-5YQ in het bezit waren van het holocron. De Jedi Padawan Darsha Assant kwam toevallig in contact met dit duo en offerde haar leven op voor dat van Lorn Pavan en I-5. Als wraak voor de dood van Darsha Assant ging Pavan Darth Maul achterna en probeerde deze te vermoorden. Het tegendeel gebeurde echter en Pavan stierf door toedoen van Darth Maul.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki