Wikia

Yodapedia

Lowickan Firegem

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Lowickan Firegem
Product
Model:

Lowickan Firegem

Type:

Firegem

Prijs:

45.000 Credits

Specificaties
Bereik:

300 meter

Afmeting:

4,00 tot 6,00 centimeter

Lowickan Firegems waren zeldzame Firegems die ook als wapen konden gebruikt worden omdat ze van nature uit zeer explosief waren van aard.

Vindplaats & MorfologieEdit

Lowickan Firegems konden enkel worden gevonden in het Lowick System nabij Kessel. Deze ongewone stenen werden gedolven in het Lowick Asteroid Belt en zijn zeer moeilijk om met succes te mijnen. De kristallen waren bijzonder zwaar door de vreemde vormen die de zwaartekracht in deze regio aannam.

Deze stenen waren erg klein en zacht aan de randen. Ze straalden een wijnrode gloed uit en waren vrij warm. Deze gloed werd veroorzaakt door een vreemde moleculaire vibratie. Deze stenen waren ook licht radioactief en een te lange blootstelling aan deze stenen kon voor Mensen fataal zijn.

Het gevaarlijkste effect van deze stenen was echter niet radioactiviteit maar de instabiliteit wanneer deze stenen werden blootgesteld aan een andere vorm van straling. Indien men hen in de reactor van een schip plaatste, explodeerden ze op het moment dat het schip in Hyperspace ging. Een Lowickan Firegem kon enorme schade aanrichten.

Criminele organisaties en terroristen gebruikten deze wapens omdat ze makkelijker te verbergen waren. De prijs was echter ook navenant en de steen moest op de correcte manier in de reactor van het schip worden geplaatst.

Het was uiterst illegaal om Lowickan Firegems te bezitten, al mijnde Imperial Intelligence deze stenen zelf. Men experimenteerde met de stenen om hen als krachtbron te gebruiken. Als gevolg van de kracht van deze stenen zetten het Empire het Lowick System af met een task force van Star Destroyers.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki