Wikia

Yodapedia

Lufta Shif

10.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Lufta Shif
Lufta Shif.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens, Naboo

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Blond

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Functie:

Education Regent

Affiliatie:

Naboo

Quote: "I had been trained by the best teachers on Naboo"
-- Lufta Shif

Lufta Shif was ten tijde van de Invasion of Naboo de Education Regent in de Royal Advisory Council.

BiografieEdit

Omdat studeren en kennis een belangrijk aspect was in het leven en de traditie van de Naboo, werd het onderwijs vertegenwoordigd door de Education Regent in de Royal Advisory Council op Naboo.

Rond 32 BBY was Lufta Shif de Education Regent. Shif was een ervaren leerkracht geweest die uit jaren ervaring kon putten. Shif werd gewaardeerd voor haar motivering die ze kon overdragen naar haar leerlingen en al snel kreeg ze een functie op de University of Theed. Na haar loopbaan op de universiteit was ze een geschikte kandidate voor de functie van Regent. Ze droeg traditionele kledij en een halsketting die symbool stond voor haar functie.

Als Regent had ze de grootste zeggenschap van de kleinste kinderopvang in een dorp tot de University of Theed. Shif kon uiteraard niet alle problemen behartigen en zorgde vooral voor de grootschalige hervormingen. Ze zorgde er ook voor het onderwijs genoeg middelen ter beschikking kreeg gesteld. Amidala had Shif nog als leerkracht gehad en luisterde en respecteerde haar opinie.

Tijdens de Invasion of Naboo gebruikte Shif haar motiveringstechnieken om de jongeren in de kampen van de Trade Federation de moed niet te laten verlieten. Sommige klassen konden zelfs ontsnappen. Tijdens de invasie van de Trade Federation had Lufta bewezen de geschikte persoon te zijn als Education Regent.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki