Wikia

Yodapedia

Lumat

10.835pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Lumat
Lumat kenner.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ewok

Geslacht:

Man

Lengte:

+/- 1,00 meter

Haarkleur:

Grijs, Wit, Zwart

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Functie:

Boogschutter
Houthakker
Ewok Elder
Wapensmid

Wapen:

Pijl & Boog
Bijl

Affiliatie:

Bright Tree Village

Relaties
Partner:

Zephee

Kinderen:

Latara
Nippet
Wiley

Lumat Ewoks.jpg

Lumat

Lumat was een Ewok die behoorde tot Bright Tree Village en in 4 ABY deelnam aan de Battle of Endor.

BiografieEdit

Lumat was een Ewok Elder en lid van de Council of Elders. Hij was getrouwd met Zephee en had drie kinderen, genaamd Latara, Nippet en Wiley. Lumat stond bekend als een uitstekend boogschutter en als de houthakker van Bright Tree Village. Daardoor kon hij zowel met een bijl als met pijl / boog uitstekend overweg in een gevecht. Soms droeg Lumat een rode kap over zijn hoofd en lichaam. Een andere taak van Lumat was het onderhouden van talloze wapens die zijn stam gebruikte. Hij was namelijk ook één van de belangrijkste wapenmakers van zijn stam.

In 4 ABY behoorde hij tot de groep Ewoks die de Heroes of Yavin gevangennam en C-3PO ontdekte en naar Bright Tree Village bracht.

Zijn naam was afkomstig van een magisch bijl dat ooit door de legendarische Ewok held Machook werd gebruikt.

Achter de SchermenEdit

  • Het huidige beeld van Lumat werd vastgesteld door Leland Chee in 'Star Wars Insider 135'. Decipher gaf in het CCG ook Lumat een naam, maar die kwam niet overeen met de naam die Kenner in de jaren '80 aan Lumat had gegeven. Chee gaf dus terug de oorspronkelijke Ewok de naam Lumat.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki