Wikia

Lurrian
Lurrian
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

0,60 tot 1,10 meter

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Lur

Quote: "They're natural-born experts at genetic manipulation, and in great demand, my friend."
-- Zlarb

Lurrians waren een klein behaard species die bekendstonden als zeer bekwame genetische manipulators.

FysiologieEdit

Lurrians waren afkomstig van de ijskoude planeet Lur. De Lurrians konden zich evolueren en overleven door in groepen samen te spannen tegen de roofdieren op hun planeet.

Leven & GeschiedenisEdit

Hoewel Lur tal van grondstoffen als metalen en hout moest missen, was de planeet rijk aan levensvormen, zowel dierlijk als plantaardig. De Lurrians leerden hoe ze deze dieren konden temmen om op te eten, om hen te gebruiken als transport en om hen in te schakelen als lastdieren. Na verloop van tijd ontdekten de Lurrians dat een selectieve kweek de gepaste eigenschappen kon leveren van diersoorten. Zo ontdekten ze ook dat bepaalde planten de genetische code van dieren kon veranderen zodat het nageslacht andere eigenschappen kreeg.

Niet lang voor de Galactic Civil War leidden de Lurrians een samenleving die gebaseerd was op hun kennis en de genetische manipulatie. Hoewel zij het moesten doen met een basis aan technologie, gebruikten ze tal van dieren in hun samenleving. Zo groeven de Asgnats naar nieuwe steden onder de grond, leverden de Grebnars vlees en bewaakten de Noahounds de steden. De Lurrians broedden speciaal leven om de genetische code van planten te kunnen veranderen of zodat het afval kon worden verwerkt.

De Lurrians leidden een vreedzaam bestaan met ontspanning en vertier. Het waren sociale wezens en de familie was voor hen van groot belang. Geweld werd zeer zelden waargenomen bij Lurrians en zeer weinig Lurrians verlieten ooit hun planeet.

Na de Clone Wars werd de genetische manipulatie sterk in de gaten gehouden, maar toch was er nog steeds vraag naar manipulators. Het Empire plaatste Lur onder quarantaine, maar weinig middelen en moeite werden gestoken om deze afzondering effectief toe te passen. Door hun vreedzaam gedrag en hun speciale kennis, waren de Lurrians erg geliefd als slaven na de val van de Galactic Republic.

Een van de slavendrijvers die Lurrians wilde transporteren was Zlarb. Maar ongelukkig koos hij Han Solo en Chewbacca uit als slachtoffers om de Lurrians te vervoeren. Solo wilde geen slaven vervoeren en tijdens hun vlucht kon Zlarb overmeesterd worden. Hoewel hij zelf zijn leven ermee moest bekopen, kon de oudste Lurrian slaaf Zlarb uiteindelijk doden toen de slavendrijver Han wou neerschieten. Solo schonk de Lurrians hun vrijheid en mochten met de overlevende slavendrijvers doen wat ze wilden.

BronEdit

In andere talen