Wikia

Yodapedia

Lutrillian

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Lutrillian
Lutrillian.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,50 - 2,00 meter

Levensduur:

>90 jaar

Herkomst
Thuisplaneet:

Lutrillia

Taal:

Lutrillian

Schrift:

Lutrillian

Lutrillians waren een intelligent species afkomstig van de planeet Lutrillia in de Outer Rim.

FysiologieEdit

Lutrillians hadden een dikke, leerachtige huid die hen beschermde tegen het koude klimaat op hun planeet. Ze praatten en schreven Lutrillian. Ze hadden een grote mond, grote zwarte ogen en spitse oren.

CultuurEdit

Op Lutrillia leefden ze een nomadisch bestaan, trekkend van de ene kampplaats naar de andere in hun enorme steden gebouwd op wielen. Talloze Lutrillians werden dit eentonige leven beu en verlieten hun thuisplaneet. Lutrillians waren gulzig en avontuurlijk van aard en schuwden geen risico's om hun persoonlijke doelen te bereiken. Ze werden echter ook als aimabel beschouwd en hun kennis voor zaken werd overal gerespecteerd.

Lutrillians waren dan ook vaak terug te vinden als handelaars of als ambtenaren op Outer Rim planeten. Lutrillians hielden ervan om te leven in grote steden en zelfs rond Tibanna Gas fabrieken. Vandaar dat een aanzienlijke populatie Lutrillians op Cloud City leefde.

Bekende LutrilliansEdit

Achter de schermenEdit

  • Alhoewel het één van de minder bekende species is, zijn Lutrillians te zien in twee van de drie classics.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki