Wikia

Lwyll
Lwyll
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Blond

Biografie
Functie:

Zangeres
Zakenvrouw

Relaties
Partner:

Roa

Quote: "You’re not out of it at all, are you, Han?"
-- Lwyll

Lwyll was de aantrekkelijke echtgenote van de ex-smokkelaar Roa.

BiografieEdit

Lwyll werd in armoede geboren in een familie van seizoensarbeiders. Ze vermeed koste wat het kost om in de mijnen aan de slag te moeten gaan en dat lukte dankzij haar knappe verschijning en mooie stem. Toch waren het vooral haar doorzettingsvermogen en enthousiasme dat haar weghielden van het leven in de mijnen.

Lwyll hoopt om ooit verliefd te kunnen worden op een normale man en niet te worden aangetrokken door de passionele mannen die naar haar keken tijdens optredens. Haar zusters waren ten prooi gevallen aan zulke personen die hen meestal met ellende of kinderen hadden achtergelaten. Lwyll kon zich echter niet aan een persoon verbinden en ook niet aan de smokkelaar Roa die echt wel oprechte interesse toonde. Roa kwam keer op keer terug om haar te zien zingen en had echt aandacht voor haar als persoon.

Op een dag nodigde ze Roa achter de coulissen uit en werd ze verliefd op hem. Ze kwam te weten dat Roa niet een gewone smokkelaar was, maar eigenlijk de mentor was van een hele hoop smokkelaars. Toch speelde Lwyll het erg cool. Ze wist dat Roa haar liefde was, maar toch hield ze de boot af omdat ze vreesde dat hij zou sneuvelen. Lwyll bleef omgaan met andere mannen en huwde uiteindelijk toch met Roa. Nadat hij bijna sneuvelde in de Battle of Nar Shaddaa zei Roa de smokkelaarswereld vaarwel en begon hij een legitiem bedrijf met Lwyll. Dat bedrijf groeide uit tot een succes zodat de periode van onzekerheid voorbij was.

In 2 BBY waren Roa en Lwyll verhuisd naar de Corporate Sector waar ze Han Solo, Roa’s favoriete leerling, tegenkwamen. Solo loog tegen Roa dat hij nu ook een legitiem bedrijf had, maar Roa had geen idee dat Solo de waarheid probeerde te verbergen. Lwyll wist echter dat Solo nog steeds smokkelde en ze bedankte hem om dit voor Roa geheim te houden.

BronEdit