Wikia

Yodapedia

M'iiyoom Onith

11.078pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
M'iiyoom Onith
M Onith.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

H'nemthe

Geslacht:

Vrouw

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

H’nemthe

Bijnaam:

Nightlily

Wapen:

Tong

Feltipern Miiyoom.jpg

Feltipern Trevagg & M'iiyoom Onith in de Cantina

M'iiyoom Onith, bijgenaamd Nightlily, was een vrouwelijke H'nemthe die zich in Chalmun’s Cantina bevond toen Luke Skywalker Han Solo voor het eerst ontmoette.

BiografieEdit

M’iiyoom Onith, genaamd naar de gevaarlijke M'iiyoom bloem, was een vrouwelijke H'nemthe maagd die bij wijze van experiment haar planeet mocht verlaten om te zien hoe ze het er zou vanaf brengen in het universum in haar zoektocht naar een partner.

Op haar reis werd Onith vergezeld van een assistente maar op een bepaald moment nam ze een verkeerde vlucht en belandde M’iiyoom op Tatooine. Om haar vlucht te boeken en te herbekijken kwam ze in contact met de Gotal ambtenaar Feltipern Trevagg. Trevagg werd op staande voet verliefd op de blijkbaar naïeve Onith en de liefde was wederzijds. Ondanks waarschuwingen van Predne Balu, een collega, nam Trevagg Onith mee in Mos Eisley. Het duo trok naar Chalmun’s Cantina waar Elis Helrot getuige was van hun liefde.

De dag erna werd Feltipern Trevagg dood en helemaal verminkt aangetroffen als slachtoffer van het H'nemthe paringsritueel. Van M’iiyoom Onith was er geen spoor meer te bekennen op Tatooine.

M’iiyoom Onith keerde terug naar H’nemthe waar ze enigszins beroemd werd om als eerste vrouwelijke H'nemthe te paren met een niet-H’nemthe. Uiteraard resulteerde de seksuele daad niet in een zwangerschap aangezien de species verschillend waren. M’iiyoom Onith was vrij om het universum rond te reizen maar ze verkoos om op haar planeet te blijven en voordrachten te geven over haar ervaringen.

Achter de SchermenEdit

  • Onith kreeg eerst de naam Yamnoss maar deze naam verdween op de achtergrond en werd later aan de H’nemthe uit de Holiday Special gegeven.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki