Wikia

Yodapedia

M-HYD 6804

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
M-HYD 6804
MHYD.jpg
Specificaties
Model:

M-HYD Binary Hydroponics Droid

Fabrikant:

Huvicko/Yuzabi

Kleur:

Zwartgrijs

Biografie
Deactivatie:

0 BBY ?

Eigenaar:

Nebits Clan

Taken:

Lokaliseren van water

Vervoer:

Sandcrawler

M-HYD 6804 – bijgenaamd 'Dowser' – was een M-HYD Binary Hydroponics Droid die in 0 BBY eigendom was van Nebits Jawa clan.

BiografieEdit

M-HYD 6804 belandde oorspronkelijk op Tatooine in de Lucky Despot. Het plan van de Captain van de Lucky Despot was om de M-HYD Binary Hydroponics Droids te verkopen aan de Moisture Farmers in de Jundland Wastes. Maar de traagheid van deze Droids en hun onvermogen om door de magnetische bodem van de aardkorst van Tatooine te dringen, leidde tot een mislukking van het plan. Ontevreden klanten keerden terug wat resulteerde in de zogenaamde Prospector's Riot. De rechtszaak die volgde zorgde ervoor dat de Captain van de Lucky Despot geen Credits meer op zak had.

M-HYD 6804 werd achtergelaten door zijn eigenaar toen Sand People aanvielen. Zijn waterreservoir was leeggehaald en uit elkaar gehaald toen de Jawas van Nebit hem vonden. M-HYD 6804 bleef aan boord van de Sandcrawler totdat Sandtroopers het voertuig vernietigden in hun zoektocht naar R2-D2 en C-3PO die niet lang daarvoor door de Jawas waren opgepikt.

Het was niet zeker wat er uiteindelijk met M-HYD 6804 gebeurde.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki