Wikia

Yodapedia

Mahtee Dunn

11.074pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Mahtee Dunn
Mahtee Dunn.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Rodian

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,70 meter

Haarkleur:

Paars

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Rodia

Wapen:

LL-30S Blaster Pistol

Relaties
Kinderen:

Wee Dunn

Quote: "He was my only child ..."
-- Mahtee Dunn

Mahtee Dunn was de Rodian moeder van de Force Sensitive peuter Wee Dunn.

BiografieEdit

Toen Dunns zoon Wee Dunn nog een peuter was, toonde hij zich al sterk in de Force, een talent dat zich al net na zijn geboorte had gemanifesteerd. Mahtee Dunn besefte dat de tijd ooit zou komen dat de Jedi haar zoon kwamen bezoeken om hem op te leiden op Coruscant. Jedi Master Bolla Ropal was Mahtee al komen bezoeken om met haar te praten over de toekomst van Wee. Maar de volgende Jedi die haar bezocht was Cad Bane in vermomming. Nadat Bane het Kyber Crystal had gestolen, moest hij van Darth Sidious enkele peuters gaan zoeken die hij kon trainen op Mustafar. In Mahtee's huis in Kay-Tap vertelde Bane dat Ropal onbeschikbaar was en dat hij Wee Dunn kwam halen. Mahtee twijfelde maar Bane hypnotiseerde haar met een Hypnogazer.

De Jedi hadden gevoeld dat Wee Dunn in gevaar was en Obi-Wan Kenobi was naar Rodia gereisd om Bane te stoppen. Obi-Wan Kenobi arriveerde net na Bane en daardoor werd hij begroet door Dunn met een blaster op zich gezicht gericht. Obi-Wan kon de hypnose van Bane doorbreken, maar hij kon Bane niet stoppen. Obi-Wan Bane net wegvluchten aan boord van de Xanadu Blood.

De Jedi zouden er wel voor zorgen dat Wee Dunn uiteindelijk werd gered op Mustafar uit de handen van Darth Sidious.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki