Wikia

Malachor V
Malachor
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Chorlian Sector

Stelsel:

Malachor System

Manen:

1

Omlooptijd:

271 dagen

Rotatietijd:

31 uren

Fysisch
Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Droog

Maatschappelijk
Inheems:

Storm Beast

Kolonisten:

Mensen 99%

Staatsvorm:

Dictatuur

Bezienswaardig:

Trayus Academy

Affiliatie:

Sith Empire
Sith Triumvirate

Malachor V, ook wel bekend als Malachor en Malacore, was een planeet in de Outer Rim met een geschiedenis die gelinkt was aan die van de Sith totdat de planeet werd vernietigd.

LiggingEdit

Malachor lag in het noordoosten van het universum op de Shaltin Tunnels ten zuiden van wat ooit de Corporate Sector zou worden en ten oosten van de planeet Ziost.

Samenleving & GeschiedenisEdit

Tot aan het einde van de Mandalorian Wars was Malachor V een vruchtbare planeet totdat men besliste om er een strategisch vertrekpunt van te maken voor de vloten en troepenbewegingen richting Core.

Tijdens de Mandalorian Wars was Malachor V dus een van de centrale punten van waar de Mandalorian hun troepen konden sturen richting Core. De Battle of Malachor was de beslissende veldslag in de Mandalorian Wars. De Mass Shadow Generator, gebruikt door Revan doodde zowel elke Mandalorian als Jedi die verwikkeld was in de strijd. Dat wapen zorgde ervoor dat Malachor quasi onbewoonbaar werd.

De Sith vestigden kortelings daarna een basis op Malachor om vooral makkelijk te kunnen reizen naar Korriban. Meetra Surik verjoeg de Sith echter op Malachor en confronteerde vervolgens Darth Traya die haar Trayus Academy had gebouwd met de fundamenten van een verlaten en vervallen Sith Academy. Tijdens die confrontatie trad de Mass Shadow Generator nogmaals in werking wat de totale vernietiging van Malachor betekende.

Malachors berucht verleden zou echter voortleven in de legende. Zo werd de planeet synoniem voor een miserabele, helse locatie. Colonel Meebur Gascon riep Malachor aan tijdens hun vastgelopen missie op Abafar. De legende was echter nog niet ten einde. Yoda raadde Ezra Bridger aan om naar Malachor te reizen in een visioen op Lothal. Uiteindelijk trokken Ezra, Kanan Jarrus en Ahsoka Tano naar Malachor waar er een grote confrontatie wachtte met drie Inquisitors, Maul en uiteindelijk ook Darth Vader. Wat de Jedi zochten, was een Sith Holocron waarbij Ezra bijna een superwapen activeerde. Twee Inquisitors werden door Maul gedood, terwijl de derde Inquisitor zijn dood tegemoet vloog nadat Kanan zijn Lightsaber had geraakt. Maul verblindde Kanan, maar moest alweer afdruipen en Ahsoka bleef achter op Malachor terwijl Vader kon ontkomen. Ezra en Kanan namen het Sith Holocron mee naar Atollon.

VerschijningEdit

BronEdit