Wikia

Yodapedia

Malakili

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Malakili
Malakili.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,72 meter

Biografie
Thuiswereld:

Corellia

Functie:

Rancor Keeper

Wapen:

Gaffi Stick

Vervoer:

Jabba's Rancor

Affiliatie:

Circus Horrificus
Jabba the Hutt
Jabba's Rancor

Malakili was de belangrijkste verzorger van Jabba's Rancor toen het dier in Jabba's Palace verzeild raakte.

BiografieEdit

Malakili werd geboren op Corellia en was reeds op jonge leeftijd gefascineerd door dieren. Een aantal moeilijke periodes in zijn leven deden Malakili in meer duistere praktijken van dierenverzorging belanden op Nar Shaddaa Hij werkte voor beruchte dierentuinen, circussen waar misbruik werd gemaakt en andere dierenshows. Uiteindelijk belandde hij in het beruchte Circus Horrificus van Gargonn the Hutt op Nar Shaddaa waar de meest gevaarlijke wezens ten tone werden gevoerd. Malakili was de hoofdopzichter van deze show gedurende enkele jaren. Vooral de gevaarlijke Akk Dogs van op Haruun Kal moest men met de nodige zorg en voorzichtigheid benaderen.

Na een show waarbij een gevaarlijke Arqet losbrak uit het circus en 17 personen doodde, vluchtte Malakili. Vervolgens werd hij aangenomen door Bib Fortuna om te komen werken bij Jabba the Hutt op Tatooine. Daar was sinds kort een Rancor gevangen genomen en het enorme dier moest worden verzorgd. Malakili zorgde met trots voor dit ‘monster’. Hierbij kreeg hij hulp van Lorindan en Giran. Malakili kwam met verschillende personen goed overeen in Jabba's Palace zoals Porcellus, de meesterkok van Jabba.

Circus Horrificus.jpg

Circus Horrificus ontspoort

Malakili begon echter te ontdekken dat de Rancor eigenlijk niet boosaardig was maar dat Jabba niet toeliet om het te verzorgen zoals het hoorde. Jabba liet de Rancor liever verhongeren zodat het uitzinnig van woede was wanneer er weer eens één of andere vijand van Jabba naar beneden in de put werd gedropt. Bovendien maakte Jabba er een wedstrijd van om de Rancor uit te spelen tegen andere gevaarlijke dieren zoals Caridan Combat Arachnids. Malakili mocht de Rancor verzorgen en het dier liet dit toe. Het dier en zijn verzorger hadden een uitstekende band gevormd en mochten soms samen een tocht maken door de Dune Sea. Tijdens een andere tocht kreeg Malakili van een clan Sand People een Gaffi Stick cadeau voor het doden van een Mutant Womp Rat die hen uit hun grot had verjaagd.

Toen Malakili vernam dat Jabba de Rancor wou inzetten tegen een Krayt Dragon was de maat vol. Hij praatte met de crimelord en rivale Lady Valarian om Jabba te verraden in ruil voor de vrijheid van de Rancor.

In de laatste dagen van zijn leven kreeg de Rancor plots meer voedsel dan gewoonlijk. Toen een Jedi bij de Rancor belandde, vluchtte hij naar een ruimte die uitkeek op het vertrek van Malakili en de andere verzorgers. Luke greep een schedel die hij tegen een massieve poort wierp die de schedel van Rancor verpletterde.

Malakili was bijzonder verdrietig door de dood van zijn lievelingsbeest en bleef zoals andere trawanten van Jabba wachten in het paleis totdat een andere Hutt de macht zou overnemen. Malakili bleef als een van de laatsten wachten in het paleis, maar trok naar de Great Pit of Carkoon om de ravage te aanschouwen van het gevecht. De Sarlacc was gewond geraakt in de explosie van de Khetanna en een doelloze Malakili trok in de woestijn richting Mos Pelgo. Daar werd hij gered van twee criminelen en de dorpelingen bodem hem een job aan om wilde Rontos te temmen en om een baby Hutt op te voeden. Malakili ging graag in op dat aanbod.

LegendsEdit

  • In de Legends verhalen is Malakili verbitterd tegenover Jabba. Na zijn dood redde hij Porcellus uit de kerkers van Jabba's Palace en trok definief een streep onder zijn loopbaan in de dierenverzorging. Samen met Porcellus opende hij een succesvol restaurant in Mos Eisley genaamd de Crystal Moon.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki