Wikia

Yodapedia

Malameu Toda

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Malameu Toda
Lord Toda.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Tammuz-an

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Tammuz-an

Titel/Rang:

Lord

Functie:

Leider van de Outer Territories

Relaties
Kinderen:

Gerin Toda, Coby Toda

Toda.jpg

Lord Toda

Quote: "I am no fool Kybo and neither is Lord Toda"
-- Mon Julpa

Lord Malameu Toda was omstreeks 15 BBY de leider van de Outer Territories op de planeet Tammuz-an.

BiografieEdit

Lord Toda was een Tammuz-an krijger met bruin haar die over de Outer Territories regeerde. Hij had twee kinderen, de geëmancipeerde dochter Gerin en zijn idealistische zoon Coby.

Nadat Mon Julpa zijn troon had heroverd, begonnen Toda en Julpa over vrede te praten voor hun beide gebieden. Waarom de Outer Territories niet tot Julpa’s koninkrijk behoorden was niet geweten maar mogelijk weigerde dit gebied om in het verleden onder het gezag van de King te vallen.

De gesprekken verliepen moeizaam omdat Toda op zijn hoede was voor Mon Julpa en zijn handlangers. Het was Gerin die hem als eerste er deed aan denken dat vrede het belangrijkste doel was van de missie. Maar Gerin werd even later ontvoerd door de piraat Gir Kybo Ren-Cha naar de Bog Moon of Bogden. Toda was woedend en Mon Julpa liet zich gewillig gevangen nemen totdat Gerin weer was gered.

Jann Tosh, Jessica Meade, C-3PO en R2-D2 gingen haar bevrijden. Van op de Bog Moon of Bogden maakte Kybo Ren een overeenkomst met Julpa om zijn manschappen vrij te laten in ruil voor Gerin. Julpa zelf zou ook worden uitgeleverd aan de piraten.

In werkelijkheid hadden Julpa en Toda hun krachten verenigd en een valstrik gepland voor Kybo Ren door hun soldaten te verstoppen in het ruim van de Dianoga. De piraten werden opnieuw gevangen genomen en Gerin werd bevrijd.

Na de redding van zijn dochter, herkende Toda de goede inborst van Mon Julpa en sloot hij vrede. Niet zo lang later stuurde Toda zijn zoon Coby naar de Academy. Daar zou hij echter nooit geraken door een avontuur op Dandelo.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki