Wikia

Yodapedia

Mallatobuck

10.835pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mallatobuck
Mallatobuck1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Wookiee

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Kashyyyk

Bijnaam:

Malla

Relaties
Partner:

Chewbacca

Kinderen:

Lumpawaroo

Chewie familie.jpg

Malla en haar gezin

Quote: "Don't worry Malla. I know just why you're calling. You're wondering when that shaggy carpet you ordered will arrive at your home."
-- Saun Dann

Mallatobuck (beter bekend als Malla) was de echtgenote van Chewbacca en de moeder van Lumpawaroo. Haar naam betekende in het Shyriiwook 'gewaardeerd zangeres'.

BiografieEdit

Mallatobuck ontmoette Chewbacca voor het eerst toen ze nog jonge Wookiees waren. Malla vond Chewbacca eerst een beetje een opschepper die veel risico’s nam toen hij tussen de Wroshyr bomen zweefde. Maar eigenlijk raakte ze onder de indruk van Chewbaccas kracht. Om zijn aandacht te trekken, riep Malla de hulp van Chewbacca’s neef waarop de twee Wookiees elkaar leerden kennen. Mallatobuck had minstens één broer genaamd Vargi.

Door de gevechten die Kashyyyk teisterden op het einde van de Clone Wars en in het begin van het Galactic Empire, was Chewbacca verplicht om Kashyyyk te verlaten om aan de slavernij te ontsnappen. Nadat hij jaren later opnieuw aan de slavernij kon ontsnappen dankzij Han Solo, keerde hij terug naar Kashyyyk om met Mallatobuck te trouwen. Daarvoor moest hij eerst afrekenen met een albino Wookiee genaamd Tojjevvuk. Chewbacca ving een Quillarat voor Malla. Toen zij in het zachte vlees van het beest beet, wist Chewie dat Malla zijn vrouw zou worden. Samen kregen ze een zoon genaamd Lumpawaroo.

Mallatobuck zag haar man echter niet vaak. Ze wist dat Chewbacca gebonden was aan de Life Debt ten opzichte van Han Solo en ze zou het niet anders hebben gewild dat haar man deze vervulde met eer. Regelmatig keerden Han en Chewie terug naar Kashyyyk. Chewbacca’s vader Attichitcuk was ook komen wonen in het huis van zijn zoon.

Rond 1 ABY werd de controle van het Empire op Kashyyyk strenger en Chewie’s gezin kreeg hierdoor hulp van een bevriende handelaar genaamd Saun Dann. De Heroes of Yavin keerden net op tijd terug opdat Chewbacca en zijn gezin de Life Day samen zouden kunnen vieren.

Mallatobuck was een goede huisvrouw en volgde de kookprogramma’s van Chef Gormaanda. Enkele van haar lievelingsgerechten waren Bantha Surprise en de Wookiee-ookiees.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki