Wikia

Yodapedia

Mallie Marek

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Mallie Marek
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Biografie
Wapen:

Lightsaber

Affiliatie:

Jedi Order

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Knight

Mallie Marek was een lid van de Jedi Order in de periode van de Clone Wars. Ze wist Order 66 te overleven en leefde met haar echtgenoot Kento Marek en zoon Galen op Kashyyyk.

BiografieEdit

Net als vele Jedi Knights werd Mallie op jonge leeftijd ontdekt door de Jedi Order en meegenomen naar de Jedi Temple voor zijn training.

Tijdens een gevecht met de Separatists op Talus tijdens de Clone Wars ontmoette ze een jonge Jedi genaamd Kento Marek, en al snel werden ze verliefd.

FamilieEdit

Kento begon de oorlog te zien door haar ogen en kwam er snel achter dat elke strijd families uit elkaar rukte, samenlevingen verwoestte en niets dan tragedie achter zich liet. Erger nog, elk conflict bracht een nieuwe kans op zijn dood, of die van haar. Ze zouden elkaar misschien wel nooit meer zien. Kento en Mallie trouwden in het geheim, en bleven doorvechten voor de Republic, totdat Mallie er achter kwam dat ze zwanger was.

De loyaliteit voor de Jedi en deze voor hun nieuwe gezin leken niet geheel samen te gaan en hun bedenkingen over de oorlog werden met de dag groter. Ze begonnen zich te realiseren dat de oorlog enkel haat zaaide in het universum en dat de Jedi gedeeltijke verantwoordelijkheid hadden voor het staande houden van de conflicten. Vlak voor het uitgaan van Order 66, vermomden Kento en Mallie zichzelf als Medics en vertrokken naar de Outer Rim. Daar hoopten zij hun kind te laten opgroeien, ver van de slagvelden.

OverlevenEdit

Later kwamen Mallie en Kento er achter dat de Clone Troopers zich tegen de Jedi hadden gekeerd en ze voelden zich enorm schuldig. Uiteindelijk kwamen ze terecht op de planeet Kashyyyk, waar ze vriendschap sloten met de Wookiees. De grote krijgers hielden de zoon van Kento en Mallie goed in de gaten, om hem te beschermen.

Mallie stierf echter tijdens een gevecht waarin zij de Wookiees wou beschermen tegen een groep slavendrijvers, waardoor Kento alleen achter bleef met zijn zoon.

Achter de SchermenEdit

  • Mallie Marek wordt ook wel Mallie Nion genoemd.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki