Wikia

Yodapedia

Manda

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Manda
Manda.jpg
Astrografisch
Regio:

Mid Rim

Sector:

Manda Sector

Stelsel:

Manda System

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Normaal

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Steden

Maatschappelijk
Kolonisten:

Mens

Taal:

Basic
Bocce

Hoofdstad:

Aroo

Bezienswaardig:

The Blue Nebula
Baobab Archives

Affiliatie:

Galactic Empire

Manda1.jpg

Een stad op Manda tijdens het Empire

Manda was de thuisplaneet van de Baobab Merchant Fleet in de Mid Rim.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Manda was een normale planeet waar leven mogelijk was en die gekoloniseerd werd door de Mens. De planeet gaf aanleiding tot de Manda Merchant Route die naar de Outer Rim leidde.

CultuurEdit

Manda stond bekend als de thuisplaneet van de rijke Baobab familie en hun Baobab Merchant Fleet. Het was als dusdanig ook een centrum voor wetenschap en ontdekkingen aangezien de Baobabs verschillende baanbrekende ontdekkingen deden zoals de ontwikkeling van CBell-1 en de ontcijfering van het gedicht Dha Werda Verda. Mungo Baobab legde de Manda-Roon Merchant Route vast die de Merchant Fleet weer wat steviger in het zadel hield.

De steden op Manda waren vrij rustiek en landelijk en werden bevolkt door tal van verschillende species. In één stad was een cantina genaamd The Blue Nebula gevestigd.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Separatist Crisis explodeerde er een vrachtschip van Xizor Transport Systems op Manda op een complex van de Baobab Merchant Fleet. De maatschappij werd vrijgesproken maar Xizor doneerde meer dan vijf miljoen Credits aan de nabestaanden van de slachtoffers van de ramp.

Rond 15 BBY was Mungo Baobab op zoek naar het Roon System om er via Roonstones de Baobab Merchant Fleet van zijn vader te redden. In de massieve Baobab Archives zochten Mungo, R2-D2 en C-3PO naar bewijzen van het bestaan van het Roon System. Destijds was Manda bezet door het Galactic Empire dat Mungo op het spoor was na zijn avontuur op Biitu.

Andere bekende inwoners van Manda waren Ebenn Q3 Baobab, Yperio Baobab en Oggem Baobab.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki