Wikia

Yodapedia

Mantaris-class Amphibious Medium Transport

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Frontier1.jpg
Product
Model:

Mantaris-class

Klasse:

Transport

Ontwerp:

Gungan - Graf Zapalo

Fabrikant:

Otoh Gunga Bongomeken Cooperative
Theed Palace Engineering

Specificaties
Afmeting:

98 meter

Bemanning:

5

Passagiers:

20

Vracht:

250 ton

Affiliaties
Affiliatie:

Naboo

De Mantaris-class Amphibious Medium Transport was een schip van Naboo. Met achterwaarts gerichtte vleugels en een dubbele, lange staart leek dit voertuig op een zeedier. Op de uiteinden van de vleugels zaten lichtgevende punten, die rood opgloeiden bij activatie.

Het Otoh Gunga Bongomeken Cooperative bouwde dit schip in samenwerking met het Theed Palace Space Vessel Engineering Corps onder leiding van Graf Zapalo voor de kolonisatie van Ohma-D'un, de maan van Naboo.

De Mantaris-class had veel overeenkomsten met de Bongo onderzeeërs van de Gungans, maar kon zowel onderwater als boven water bewegen. Daarnaast was het schip in staat tot het maken van interstellaire vluchten.

De totale lengte bedroeg 98 meter, inclusief staart. De Mantaris-class had een bemanning van vijf nodig, en kon 20 passagiers of 250 ton vracht meenemen. Om de capaciteit uit te breiden konden vrachtmodules aan het schip gekoppeld worden.

Achter de SchermenEdit

  • Zowel de naam als het uiterlijk doen denken aan de Manta, een zeedier van onze planeet.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki