Wikia

Yodapedia

Mark X Executioner

10.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Mark X Executioner
Mark X.jpg
Product
Model:

Mark X Executioner

Klasse:

Klasse 4

Fabrikant:

Arakyd Industries

Prijs:

35.000 Credits

Specificaties
Hoogte:

2,20 tot 2,40 meter

Functies
Taken:

Duelleren

Affiliatie:

Mirkovig Hirken

Quote: "Any deception will become obvious in the arena when Annihilator faces my Gladiator Droid… the Mark X Executioner."
-- Viceprex Hirken

De Mark X Executioner werd als de beste Gladiator Droid beschouwd rond 0 BBY in de New Order.

UitzichtEdit

De Mark X kostte 35.000 Credits en bewoog zich voort door twee korte rupswielen. Deze waren nodig om het evenwicht van de Droid te bewaren. Het had een langwerpig lichaam en twee uitsteeksel waaraan een heleboel wapens aan bevestigd waren. Deze kon men verwisselen en verwijderen. Het hoofd van de Mark X zat half verborgen in zijn zwaar Durasteel pantser.

GebruikEdit

De Mark X Executioner was niet de grootste, goedkoopste of meest courante Gladiator Droid maar dat was omdat het gewoonweg het beste model was. Arakyd Industries had zoveel wapens aan deze Droid verbonden dat men zei dat zelfs een Demonsquid in verlegenheid zou gebracht worden bij het zien van al die armen.

De enige zwakke link in de Droid was de plaats tussen de twee rupswielen onderaan. In dit kleine stuk bezat de Mark X geen pantser en sommige moedige tegenstanders doken tussen de Droid in om schade toe te brengen aan het koelsysteem van de Droid.

In officiële competities werd de Mark X zelfs regelmatig uitgesloten tenzij het tegen een andere Mark X moest strijden. Sommige psychotische krijgerorganisaties gebruikten de Droids als sparringpartners terwijl Bwahl the Hutt hen als een strafmiddel inzette tegen ontgoochelende medewerkers waardoor de Droid zijn naam alle eer aandeed.

Viceprex Mirkovig Hirken had als liefhebber van Gladiator Droids ook een Mark X Executioner die zijn topmodel was in zijn verzameling. In 2 BBY zette hij de Mark X in tegen de ‘Annihilator’. Deze Droid was gewoon Bollux vermomd als een Gladiator Droid door Han Solo maar de Labor Droid had geen schijn van kans tegen de Mark X. Hirken zette de Droids aan het duelleren toen hij de dans en acrobatie van Atuarre en Pakka beu was. Dit spel was louter bedoeld om Hirken tegen te houden terwijl Han Solo Stars' End binnendrong om de gevangenen te zoeken.

Uiteindelijk redde Bollux het nipt tegen de Mark X. Blue Max kon net op tijd de achilleshiel van de Mark X aan Bollux verklappen en de Droid dook tussen de rupswielen in en kon de Mark X verslaan.

WapensEdit

De Mark X was uitgerust met

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki