Wikia

Yodapedia

Marksman-H Combat Remote

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Marksman-H Combat Remote
Marksman Remote.jpg
Product
Model:

Marksman-H Combat Remote

Ontwerp:

Industrial Automaton

Fabrikant:

Industrial Automaton

Prijs:

350 Credits

Specificaties
Formaat:

0,32 meter (diameter)

Functies
Taken:

Gevechtstraining

Gebruikers:

Han Solo, Yoda

Marksman Remotes.jpg

De Bear Clan met de Marksman-H

Marksman Remote Falcon.jpg

Luke traint met de Marskman-H

Quote: "Look, going good against remotes is one thing. Going good against the living? That’s something else"
-- Han Solo

De Marksman-H Combat Remote was een Remote die Ben Kenobi in 0 BBY gebruikte om Luke Skywalker de basistechnieken van Form I aan te leren.

BouwEdit

De Marksman-H van Industrial Automaton was een bol met een diameter van 32 centimeter die op zo’n vier tot vijfendertig meter boven de grond zweefde met Repulsorlifts en die was uitgerust met Emitter Nozles die blaster schoten, gas, licht of zelfs geluid konden produceren.

Acht kleine thrusters zorgden voor de extreme beweeglijkheid van de Marksman-H. Deze toestellen konden zelfs 25 km/h halen en extreem snel vertragen of versnellen en bochten nemen. Industrial Automaton maakte de Marksman-H van Droid onderdelen om de kosten te dekken.

De Marksman-H gehoorzaamde aan signalen of een verbaal bevel waardoor de Remote stilviel.

GebruikEdit

De Marksman-H leek eigenlijk op een Droid, net zoals alle Remotes. Maar deze toestellen konden geen onafhankelijke beslissingen nemen en waren afhankelijk van hun programmatie die slechts een gelimiteerd arsenaal aan bewegingen bevatte.

De Marksman-H werd eigenlijk ontwikkeld om scherpschutters te trainen. De bol bewoog terwijl het zelf vuurde op de schutter. De schoten van de remote waren voelbaar maar slechts indien de Marksman-H in een lage stand ("stunner blaster") was gezet. Naarmate de training evolueerde kon de Marksman-H beter acteren en gevaarlijkere schoten afvuren. In extreme gevallen kon een doelwit van een Marksman-H zelfs bewusteloos vallen.

GeschiedenisEdit

De Marksman-H was een populair model bij de Jedi om Younglings de basistechnieken van Form I aan te leren. De remote leerde hen onder andere om met hun Lightsabers blasterschoten af te weren. Niet alleen Jedi, ook Bounty Hunters en Clone Troopers gebruikten deze modellen om mee te oefenen.

Han Solo hield een Marksman-H in de Millennium Falcon om zijn schutterskwaliteiten te oefenen. Ben Kenobi gebruikte deze remote om op weg naar Alderaan de basiskwaliteiten aan Luke aan te leren. Toen Luke drie jaar later naar Dagobah reisde, had ook Yoda een aantal Marksman-H remotes liggen waarmee hij Luke testte.

Achter de SchermenEdit

  • Het concept voor de Marksman-H kwam van de Seeker uit de production painting van de Cantina van Ralph McQuarrie

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki