Wikia

Yodapedia

Massassi

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Massassi
Massassi.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Lengte:

1,90 meter

Levensduur:

> 51 jaar

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Korriban

Kolonies:

Yavin 4
Ziost

Taal:

Sith

Affiliatie:

Sith

Massassi MP.jpg

Massassi krijger

De Massassi waren een uitgestorven intelligent species dat afstamde van het originele Sith volk van Korriban.

FysiologieEdit

Massassi werden 1,90 meter groot en hadden een donker rode huid. Ze hadden kleine gele ogen en het uitzicht van een roofdier. Massassi leken op bruten en liepen wat voorover gebogen. Het feit dat ze woest leken, kon perfect hun intelligentie verbergen.

CultuurEdit

De Massassi stonden bekend als de meedogenloze en woeste soldaten van de Sith Lords uit lang vervlogen tijden. Massassi waren erg efficiënt en gebruikten traditionele Sith wapens als de Lanvarok en alchemisch versterkte pantsers. Massassi verkozen eenvoudige handwapens om te vechten.

Ze waren trouw aan hun meester en aanvoerder maar eveneens erg goed georganiseerd. Massassi waren niet extreem intelligent maar ze konden worden opgeleid om complexe gevechtstactieken uit te voeren en om hun wapens, uitrusting en voertuigen te onderhouden.

Massassi leefden om hun meesters te dienen. Ze konden zichzelf zeer goed toeleggen in een bepaald aspect.

GeschiedenisEdit

Samen met de Kissai, een ander volk dat afstamde van de Sith, vluchtten de Massassi naar Ziost van Korriban. Het was Naga Sadow die andere en speciale plannen met de Massassi had. Hij transformeerde met hulp van Sith alchemie de Massassi in gespierde en brutale krijgers. Op Yavin 4 bouwden de Massassi voor Sadow gigantische tempels en gebouwen. Nadat Sadow overleed, werden de Massassi een primitief stammenvolk dat één van Sadows creaties aanbad als een duistere godheid.

Zo’n 1000 jaar later arriveerde Exar Kun op Yavin 4 (in 3.997 BBY) die de Massassi ontdekte in de ruïnes. Exar Kun nam alle levensenergie van de Massassi in zich op en alvorens hij werd vernietigd, verlieten slechts een handvol Massassi Yavin 4. Sommigen onder hen bleven trouw aan de Sith maar andere Massassi waren op zoek naar wraak op de Sith. Enkel Kalgrath was een Massassi die door Kun werd gespaard. Deze Massassi krijger werd in een soort van slaap geplaatst om de tempels en de schatten van de Massassi te bewaken.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki