Wikia

Yodapedia

Mat Rags

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Mat Rags
Mat Rags VD.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens
Corellian

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Corellia

Functie:

Jager
Podrace mechanic

Mat Rags was een Corellian die op Tatooine leefde ten tijde van de Invasion of Naboo.

BiografieEdit

Mat Rags kwam naar Mos Espa om op Krayt Dragons te jagen. Hij zei dat hij de beste jager van beesten was in het universum. Mat Rags ontmoette onder andere Qui-Gon Jinn toen de Jedi Master op zoek was naar een nieuwe T-14 Hyperdrive Generator.

Mat Rags bevond zich in Akim's Munch toen Sebulba Jar Jar Binks aanviel en Anakin Skywalker tussenbeide moest komen. Mat Rags kluste bij als Podrace Mechanic om voldoende te kunnen verdienen. Als mecanicien zag Rags er vrij komisch uit met een hoge puntmuts en dikke wanten.

Ten tijde van het Galactic Empire leefde Mat Rags nog steeds op Mos Espa waar hij jachtopleidingen gaf. Hij droeg een klauw van een Krayt Dragon rond zijn hals. Rags bleef echter opscheppen over zijn trofeeën waaronder een Rancor op Dathomir.

Achter de SchermenEdit

  • Rags is een figurant in TPM maar werd uitgebreid in het spel van de film en in Galaxies.
  • Rags fungeerde mogelijk in de Boonta Eve Challenge als mechanieker voor Dud Bolt.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki