Wikia

Yodapedia

Matchstick

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Matchstick
Matchstick1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens (Clone)

Geslacht:

Man

Lengte:

1,83 meter

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

32 BBY

Thuiswereld:

Kamino

Overleden:

22 BBY

Bijnaam:

Matchstick
Shadow Two

Functie:

Clone Pilot Squad Leader

Vervoer:

BTL-B Y-Wing Starfighter

Affiliatie:

Galactic Republic

Matchstick.jpg

Matchstick bij de briefing

Quote: "There hasn’t been a mission Shadow Squadron couldn’t complete."
-- Matchstick

Matchstick was een Clone Pilot Squad Leader die Shadow Squadron leidde tijdens de Clone Wars in de aanval op de Malevolence van General Grievous.

BiografieEdit

Matchstick was een kale Clone Pilot die Shadow Squadron leidde tijdens de beginfase van de Clone Wars. Voor een belangrijke missie in 22 BBY werden de nieuwe BTL-B Y-Wing Starfighters ingezet die door Anakin Skywalker en de Clones persoonlijk waren opgehaald bij de Bormus Testing Facility. Onder leiding van Anakin Skywalker, Ahsoka Tano en Plo Koon moest Matchstick zijn manschappen naar de overwinning leiden tegen de Malevolence, het schip van Grievous dat voor de nodige angst zaaide in de vloot van de Republic. Matchstick zei dat zijn team nog nooit een missie niet had kunnen afronden en daarom had Anakin het volste vertrouwen in Shadow Squadron. Matchstick vloog in zijn Y-Wing met R7-Z9.

Tijdens hun reis door de Kaliida Nebula, die de tocht naar de Malevolence flink inkortte, werd Matchstick als Shadow Two geraakt door een enorme Neebray Manta. Hoewel de schade niet cruciaal was, zorgde dat er wel voor dat Matchsticks Y-Wing minder beweeglijk was geworden. Toen de Starfighters de Nebula hadden verlaten en de Malevolence in het vizier kregen, kon Matchstick eerst nog wel strijden tegen de Vulture Droids, maar het gigantische Ion Cannon van het schip kon hij niet ontwijken. Zijn Y-Wing viel helemaal stil en botste tegen die van Tag, waardoor beide schepen explodeerden. De missie bleek uiteindelijk een succes te zijn, aangezien de Malevolence werd vernietigd.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki