Wikia

Yodapedia

Mawhonic

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mawhonic
MawhonicPod.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Gran

Geslacht:

Man

Lengte:

1,22 meter

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Hok

Bijnaam:

Jock from Hok

Functie:

Podracer

Vervoer:

GPE-3130

Mawhonic, ook wel de "Jock from Hok", was een Gran podracer-piloot. Hij droomde ervan om een groot succes te worden in de wereld van het podracen.

BiografieEdit

Mawhonic.jpg

Mawhonic

Mawhonic was nog nooit op de thuiswereld van de Gran geweest; Kinyen. In plaats daarvan groeide hij op op een van de koloniewerelden, Hok. Hij was niet groot voor een Gran zijnde, slechts 1,22 meter, en werd vaak gepest door de Gran om hem heen. Mawhonic vond in podracen de manier om respect af te dwingen. Hij investeerde de Credits die hij had in een GPE-3130, welke hij onderhield met onderdelen uit Watto's winkel.

In 32 BBY deed Mawhonic mee aan de Boonta Eve Challenge, waarbij hij gezien zijn voorgeschiedenis in de voorste rij mocht starten, vlak naast Sebulba. In de eerste ronde werd Mawhonic door de Dug meteen uitgeschakeld, nadat deze zijn stijl van racen toonde. In de Mushroom Mesa ramde Sebulba Mawhonic tegen een muur van rotsen en de podracer van Mawhonic viel in duizenden stukken uiteen.

Op de één of andere manier wist Mawhonic de crash te overleven. Een tijdje later deed hij al weer mee aan de Vinta Harvest Classic. Het zag er naar uit dat Mawhonic eindelijk het respect kreeg dat hij zocht, en werd een favoriet van de Gran op Malastare.

VerschijnigEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki