Wikia

Yodapedia

Maximilian Veers

Overleg0
10.139 pagina's
op deze wiki
Maximilian Veers
Veers
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,93 meter
82 kilogram

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Denon

Titel/Rang:

Imperial Army General

Functie:

AT-AT Combat Coordinator

Wapen:

E-11 Blaster Rifle

Vervoer:

AT-AT Walker

Affiliatie:

Galactic Empire

Relaties
Kinderen:

Zevulon Veers

Quote: "The shield will be down in moments. You may start your landing."
-- Maximilian Veers

Maximilian Veers was één van de meest bekwame Imperial Army Officers tijdens de Galactic Civil War. General Veers was de aanvoerder van Blizzard Force tijdens de Battle of Hoth in 3 ABY. In Blizzard One, de leidinggevende AT-AT Walker blies Veers de Rebel Shield Generator op zodat Darth Vader massaal kon landen met de Snowtroopers.

BiografieBewerken

Maximilian Veers verliet de Academy als één van de allerbesten in zijn jaar en kreeg meteen de rang van Lieutenant toegereikt. Veers was vooral geïnteresseerd in de AT-AT Walkers, de grootste onder de Walkers van het Galactic Empire. Veers had minachting voor personeel - ongeacht hun rang - dat hun taken niet naar behoren uitvoerde.

Veers had één zoon Zevulon, maar tijdens een vakantie in de zomer overleed Veers' echtgenote onverwachts aan een onbekende ziekte en moest hij zijn zoon alleen opvoeden. Maximilian werkte aan een veelbelovende loopbaan bij het Empire en al snel begon er iets te knagen aan Zevs geweten. Veers sprak altijd over macht en nooit over het beschermen van burgers of over vrienden die op vreemde manieren plotseling waren verdwenen. Niemand kon daar een antwoord op geven en zo bleef Zev met heel wat vragen zitten.

Op Culroon III in Wild Space werd Veers gepromoveerd tot Major na een tactische ingreep en snelle tussenkomst van Veers die ervoor had gezorgd dat een hele groep Imperials niet werd vermoord door plaatselijke krijgers. De incompetente General Irrv die Veers had bevolen om niets te doen, werd na de missie geëxecuteerd en Veers werd gepromoveerd.

Veers was ondertussen uitgegroeid tot iemand met een zekere status in het Empire en zeker als het aankwam op het gebruik van AT-AT Walkers. Veers was ehcter op de hoogte van de grootste tactische zwaktes van de Walkers en hij deinsde er niet voor terug om personen te degraderen of terug te wijzen die hem daar al te graag op attent maakten, zoals Davin Felth.

Veers1

General Veers

Veers was normaal geselecteerd om te dienen aan boord van de Death Star I maar gelukkig voor Veers ging dit niet door aangezien hij op weg naar de Death Star crashte op Yavin 4 tijdens de Battle of Yavin. Veers werd uiteindelijk gered en daarna diende hij onder Thrawn op Corellia. Veers miste alsnog de connecties om hem een hogere functie binnen het Galactic Empire te bezorgen en zijn loopbaan leek even te stagneren. Maar door zijn goede prestaties begon Darth Vader Veers van naderbij te volgen.

Darth Vader redde Veers op Zaloriis na een mislukte onderhandeling met de Zalorians. Op Zaloriis testte Veers een nieuwe upgrade van de AT-AT Walker. Door de vernietiging van de Death Star I was er een nood aan nieuwe officieren en Vader promoveerde Veers tot General.

Als lid van Vader's Death Squadron was Veers de hoogste Army Officer in de gelederen en voerde hij persoonlijk Blizzard Force aan, zijn speciale eenheid van AT-AT Walkers. In 3 ABY dacht Vader eindelijk de rebellenbasis te hebben gevonden en commandeerde Admiral Ozzel om koers te zetten naar Hoth. Veers bracht het bericht aan Vader dat Ozzel dacht om de rebellen te verrassen. Dit had er echter voor gezorgd dat ze een schield konden optrekken en dat Veers persoonlijk moest landen met zijn troepen. Veers riep Thundering Herd op om als de bemanning voor de Walkers te dienen.

In gevechtspantser trok Veers ten strijde in Blizzard 1 met Lieutenant Nyrox als zijn AT-AT Driver. Tijdens de Battle of Hoth beleefde Veers zijn grootste triomf. Alhoewel er een aantal Walkers werden vernietigd, ofwel door de grillige natuur ofwel door de Rebel Alliance slaagde hij erin om de Rebel Shield Generator relatief snel en zonder problemen uit te schakelen zodat Vader zonder problemen dichtbij de Echo Base kon landen. In de laatste fase van het gevecht raakte Veers echter gewond aan de benen na een crash met de T-47 Snowspeeder van Derek Klivian. Door die crash raakte hij verlamd aan zijn benen. Veers weigerde om Prosthetic Replacements te nemen en was voortaan gekluisterd aan een Hoverchair.

Veers2

Veers in Battle Armor

Na de Battle of Hoth bleef Veers in dienst van het Empire. Velen respecteerden Veers, al was het maar enkel uit vrees voor zijn connecties met Darth Vader. Nadat zijn zoon overliep naar de Rebel Alliance kende Veers een moeilijke periode. Veers nam opnieuw dienst bij de troepen van Darth Vader en zijn manschappen vochten mee op Endor tijdens de Battle of Endor.

Veers sprak of begreep Basic, Bocce, Cerean, Dosh, Durese, High Galactic en Sullustese.

Achter de schermenBewerken

  • Veers werd gespeeld door de bekende Britse acteur Julian Glover.
  • In het spel Battlefront II werd de stem ingesproken door Julians zoon Jamie Glover.
  • Veers had kunnen verschijnen in Episode VI maar nadat het verhaal veranderde werden Veers' scènes ook weggelaten.
  • Veers' thuisplaneet werd pas bekend in de Star Wars Character Encyclopedia uit 2011.

VerschijningBewerken

BronBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki