Wikia

Yodapedia

Mechno-Arm

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mechno-Arm
Mechno-Arm.jpg
Product
Model:

Custom-Built Mechno-Arm

Ontwerp:

Anakin Skywalker

Specificaties
Massa:

2,30 kilogram

Functies
Gebruikers:

Anakin Skywalker

Mechno-Arm 1.jpg

Anakins eerste Mechno-Arm

Mechno-Arm CW.jpg

Anakin bevestigt de nieuwe Mechno-Arm

Quote: "He cut off your arm, and you wanted revenge."
-- Palpatine

De Mechno-Arm was een Prosthetic Replacement arm die Anakin Skywalker kreeg aangezet nadat hij zijn rechterarm in een duel met Dooku had verloren op Geonosis.

UitzichtEdit

Tijdens de Battle of Geonosis verloor Anakin Skywalker zijn rechterarm in een duel met de meer ervaren Dooku. Toen Anakin met Padmé Amidala trouwde op Naboo even na de Battle of Geonosis droeg hij al een Mechno-Arm waarvan Anakin zelf de bouw had overzien. De arm was gemaakt door Droids in de Jedi Temple. Anakins Mechno-Arm was geen esthetische kunstarm maar moest vooral doeltreffend zijn. De arm was skeletachtig en had geen Synthflesh als uitrusting omdat Anakin zo makkelijker aan de arm kon werken en hij eigenlijk zich zeer goed voelde in de omgeving van technologie.

De gouden vingers van de Mechno-Arm zorgden ervoor dat Anakin pijn kon voelen in zijn nieuwe arm om hem voor gevaar te waarschuwen. Een Power Cell in de pols deed de vingers bewegen van de hand. Door deze hand bezat Anakin een zeer grote kracht waardoor hij veel meer druk kon uitoefenen dan met een gewone hand.

Tijdens zijn avontuur op Nelvaan werd Anakins Mechno-Arm vernietigd toen hij de Siphon Generator uitschakelde die de Techno Union had gebouwd. Kort daarna bevestigde Anakin een nieuwe Mechno-Arm met de hulp van R2-D2. Deze was ook uitgerust met zwarte bedekking om de bedrading van zijn nieuw model te beschermen. Ook deze hand voelde pijn aan. Het deel boven zijn elleboog werd wel bedekt met Synthflesh. Om de arm optimaal te besturen had Anakin een cybernetisch implantaat in de schouder.

Tijdens zijn duel met Obi-Wan Kenobi op Mustafar was de Mechno-Arm de enige ledemaat die Anakin niet verloor. Uiteindelijk zou Luke Skywalker deze Mechno-Arm afhakken tijdens hun duel op de Death Star II. Vermoedelijk was de Mechno-Arm ondertussen wel al onderhevig geweest aan schade, reparatie en upgrades.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki