Wikia

Yodapedia

Medcha Wanto

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Medcha Wanto
Medcha Wanto.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Talz

Geslacht:

Man

Lengte:

2,48 meter

Haarkleur:

Wit

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Orto Plutonia

Functie:

Graveur

Wapen:

Speer

Vervoer:

Narglatch

Affiliatie:

Thi-Sen

Medcha Wanto was de graveur en diplomaat van de Talz-kolonie op Orto Plutonia.

BiografieEdit

Medcha Wanto was de graveur van zijn stam onder leiding van Thi-Sen. Wanto droeg een huid van een Narglatch over zijn hoofd en rond zijn lichaam. Wanto was verantwoordelijk om het verleden en de kronieken van zijn volk op Orto Plutonia bij te houden. Zo registreerde hij de komst van de Battle Droids tijdens de Clone Wars. Hij was ook de Talz die moest fungeren als diplomaat, tolk en verteller wanneer de stem werd geconfronteerd met vreemde wezens.

Samen met Thi-Sen nodigde hij Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi uit in de hut van Thi-Sen om te praten over de komst van de Republic naar Orto Plutonia. Medcha Wanto toonde zijn plaat van de Battle Droid. Anakin schetste daarna een Talz die vriendschap sloot met een mensachtig wezen. Medcha Wanto was verrast dat de nieuwkomers intelligent genoeg waren om de boodschap te begrijpen. De Talz hadden de boodschap begrepen en aanvaardden de Jedi als bondgenoten.

Chi Cho van Pantora stak daar echter een stok tussen, zodat de Talz opnieuw moesten vechten voor hun grondgebied. Uiteindelijk zorgde Senator Riyo Chuchi voor vrede tussen de Tals en de Pantorans.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki