Wikia

Melas
Melas.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Sarkan

Geslacht:

Man

Lengte:

1,70 meter

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Sarka

Functie:

Smokkelaar

Wapen:

Hold-out Blaster

Affiliatie:

Geen

Melas was een Sarkan die verbannen was van zijn thuiswereld Sarka en die in 0 BBY zich in Chalmun's Cantina bevond toen Han Solo voor het eerst Luke Skywalker ontmoette.

BiografieEdit

Melas werd vele jaren voor de Battle of Yavin verbannen van Sarka nadat hij zijn jeugd als een paria had doorgebracht. Melas werd verbannen omdat hij was geboren met blauwe ogen, een kleine gestalte en botte klauwen had maar vooral omdat hij interesse toonde in andere soorten species en de complexe rituelen in het omgaan met anderen vaak achterwege liet. Zijn fysieke handicap betekende een schande voor zijn familie. Voordat hij echter gedwongen werd om te vertrekken, stal Melas een fortuin aan edelstenen en metalen mee.

Hij miste zijn familie en vrienden. Hij vergat zijn leven op Sarka niet en sprak vaak met nostalgie over zijn thuisplaneet. Melas werd smokkelaar om zijn gedachten ergens anders op te kunnen zetten en reisde van planeet naar planeet om zo meer species te kunnen ontmoeten. Hij hield er van om te roken op zijn Esoomian Gruu Pipe, waarmee hij zijn bewustzijn vergrootte.

In 0 BBY was Melas aanwezig in Chalmun's Cantina toen Luke Skywalker voor het eerst Han Solo ontmoette.

Achter de SchermenEdit

  • Melas was één van de twee nieuwe aliens in de Cantina uit de Special Editions.
  • Melas werd gespeeld door Howard Weed. Zijn hoofd was het masker van Ketwol achterstevoren.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki