Wikia

Yodapedia

Metallurgic Scan Grid

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Metallurgic Scan Grid
Scan Grid.jpg
Product
Model:

Figg & Associates Metallurgical Scan Grid

Ontwerp:

Figg & Associates

Fabrikant:

Figg & Associates

Prijs:

10.000 Credits

Specificaties
Formaat:

2 meter

Functies
Taken:

Analyseren van metalen

Een Metallurgical Scan Grid was een toestel dat in de industriële sector werd gebruikt om metalen te analyseren.

Het Figg & Associates Metallurgical Scan Grid bestond uit twee delen. Een eerste deel analyseerde het metaal en het tweede deel bevatte het metaal dat werd vastgemaakt aan de plaat. Op Bespin’s Cloud City werden deze Scan Grids gebruikt om de eigenschappen te controleren en de zuiverheid van de blokken Carbonite te analyseren die Tibanna Gas vervoerden.

Een Scan Grid testte eigenlijk een reeks gecontroleerde stroomstoten uit op het geteste metaal of erts. Uit deze procedure kon men de analyse maken.

Toen Han Solo in 3 ABY werd gevangen genomen door Darth Vader op Cloud City bedacht Vader het plan om Solo te folteren op een Scan Grid. Dit model werd aangepast zodat Solo dichtbij de stroomstoten zou kunnen worden gebracht. De Imperials pasten de eigenschappen van het Scan-Grid aan zodat het toestel voortdurend stoten bleef uitdelen aan een hoge frequentie. De mensen van Figg & Associates waren verbolgen toen ze hoorden wat er met hun toestel was gebeurd maar beslisten toch maar om geen klacht neer te leggen ...

De pijn die Han Solo moest dragen was bijzonder groot. Vader wou Solo vooral folteren zodat Luke Skywalker zeker de pijn zou voelen die aan één van zijn vrienden werd aangedaan. Aangezien Vader wist van Bespin’s Tibanna Gas industrie, liet hij een Scan-Grid aanrukken.

Achter de SchermenEdit

  • Irvin Kershner filmde oorspronkelijk meer van Solo’s foltering maar liet het meeste daarvan achterwege in de uiteindelijke versie omdat de scène te schrikwekkend zou zijn voor kinderen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki