Wikia

Mirial
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Illisurevimurasi Sector

Stelsel:

Mirial System

Fysisch
Klimaat:

Koud

Terrein:

Woestijnen

Maatschappelijk
Inheems:

Mirialans

Taal:

Mirialan

Affiliatie:

Galactic Republic
CIS

Mirial was de thuisplaneet van de Near-Human Mirialans.

Ligging & GeschiedenisEdit

Mirial lag in het Noordoosten van de Outer Rim, in de Illisurevimurasi Sector. De koude planeet lag op de Listehol Run, tussen de Hydian Way en de Shaltin Tunnels. Mirial lag niet zo ver buiten de Corporate Sector. Mirial maakte ook deel uit van de Morellian Trail, het meest noordelijke deel van de Hydian Way dat in 3.705 BBY werd vastgelegd.

De complexe cultuur van de Mirialans bestond uit religieuze overtuigingen, gebaseerd op een oude geloofsovertuiging van de Force. Mirialans hadden een rijke traditie als Jedi. De laatste honderd jaar voor de Clone Wars was er telkens minstens één Mirialan Jedi aanwezig in de Jedi Temple.

De planeet kwam enkele eeuwen voor het uitbreken van de Jedi Civil War bij de Galactic Republic, maar vanwege het gebrek aan natuurlijke bronnen waren de Mirialans redelijk vrij om de omliggende planeten te verkennen. Aanraking met andere samenlevingen leidde tot een grotere culturele diversiteit binnen de gemeenschap van de Mirialan, soms zelfs veranderingen die de hele samenleving aangingen.

In de Jedi Civil War schaarde Mirial zich achter Darth Malak. Na zijn dood en de val van het Sith Empire werd de planeet echter weer geassimileerd in de Republic. Tijdens de Great Galactic War stonden de Mirialans aan de zijde van de Republic, en veel vluchtelingen kwamen naar Mirial van werelden die door de Sith werden aangevallen. Dit leidde er toe dat veel Mirialans van hun thuiswereld vertrokken, na het zien van het lijden van de slachtoffers van de oorlog. Veel van hen werden lid van de Jedi Order of voegden zich in de rangen van het leger van de Republic.

Op een bepaald moment voerde Mirial oorlog tegen een andere planeet en de zege werd behaald dankzij de inbreng van Arwen Cohl. Tijdens de Clone Wars was Mirial een deel van het territorium van de CIS.

BronEdit