Wikia

Yodapedia

Moappa

10.945pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Moappa
Moappa.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Cnidaria

Herkomst
Thuisplaneet:

Dac

Affiliatie:

Quarren Isolation League

Quote: "The Moappa are some kind of collective consciousness."
-- Kit Fisto

De Moappa waren een intelligent ongewerveld species afkomstig van Dac.

FysiologieEdit

De Moappa waren kwalachtigen met enkele tentakels en een rozeachtige gloed. Een individuele Moappa bezat geen intelligentie maar wanneer de wezens samentroepten, ontstond er een soort collectief bewustzijn waardoor de Moappa intelligent werden. Moappa konden grote groepen vormen die soms de gedaante aannam van personen of levende wezens.

De Moappa communiceerden via telepathie met elkaar en konden gedachten projecteren in niet-Moappa, al konden ze zelf geen gedachten lezen.

GeschiedenisEdit

De Moappa waren een onbekende levensvorm voor de Mon Calamari toen Jedi Master Kit Fisto hen ontmoette na de Battle of Mon Calamari tijdens de Clone Wars. De Moappa verachtten de Mon Calamari voor hun ijdelheid, dromen en hun drang om Dac te besturen. Daarom steunden ze het Quarren Isolation League tijdens de Clone Wars.

Na de Battle of Mon Calamari ontdekte Kit Fisto dat sommige Quarren krijgers nog steeds bleven vechten, ook al was de Isolation League verslagen. Fisto ontdekte dat de Quarren echter telepathisch werden gecontroleerd door een groep Moappa. Fisto kon nauwelijks ontsnappen uit hun greep door met de Force het geheel van Moappa te doorbreken.

Hij raadde de Mon Calamari aan om snel een akkoord te zoeken met de Moappa wat ook gebeurde via diplomatieke onderhandelingen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki