Wikia

Yodapedia

Mobquet Medium Transport

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Mobquet Medium Transport
Mobquet Medium Transport.jpg
Product
Model:

Mobquet Medium Transport

Klasse:

Transport

Ontwerp:

Mobquet Swoops and Speeders

Fabrikant:

Mobquet Swoops and Speeders
Tagge Industries Shipyards Limited

Prijs:

750.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

113 meter

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

2

Passagiers:

24

Vracht:

700 ton

Voorraad:

2 maanden

Affiliaties
Affiliatie:

TaggeCo

De Mobquet Medium Transport was een Transportschip van gemiddelde grootte dat werd ontwikkeld tijdens de Galactic Civil War.

UitzichtEdit

De Mobquet Medium Transport was een blokvormig schip dat bestond uit een lange gang waaraan eigenlijk drie modulaire compartimenten waren bevestigd. Het standaardontwerp had de vertrekken van de crew, opbergruimte en de defensieve wapens in het eerste deel, Speeder rekken in het tweede deel en ingenieurs- en computerkamer in het derde deel samen met meer opbergruimte. Deze ruimtes kon de eigenaar echter aanpassen naar wens. Zo kon het middelste deel bijvoorbeeld worden aangepast als een transport voor dieren en konden 32 dieren in geruststellende omstandigheden worden vervoerd.

MissiesEdit

Hoewel dit schip niet werd geleverd met zware wapens, was het gebruikelijk dat piraten, Rebellen en smokkelaars wapens installeerden, vaak achter geheime compartimenten om tegenstanders te verrassen. Naast een vrachtschip werd dit model ook gebruikt als transport van Starfighters, troepen en Missile Cruisers. Na verloop van tijd leerde het Empire om deze schepen voorzichtig te benaderen.

GeschiedenisEdit

De Mobquet Medium Transport was een ontwerp van Mobquet Swoops and Speeders, een zusterbedrijf van TaggeCo dat normaal gezien gespecialiseerd was in Repulsorlifts. Dit was het enige schip dat dit bedrijf ooit ontwikkelde en om het te bouwen kon het rekenen om steun van Tagge Industries Shipyards Limited. Oorspronkelijk was het de bedoeling om dit model enkel aan te bieden aan TaggeCo maar door de populariteit werd het opengesteld voor andere kopers.

Omwille van TaggeCo’s band met het Empire kon het dit schip laten classificeren als een Medium Transport waardoor het een voordeligere positie in de markt kon innemen. Vooral rond Hutt Space bleek het schip erg in trek te zijn.

Enkele bekende Mobquet Medium Transports waren de Suprosa en de Starlight Intruder.

Achter de SchermenEdit

  • Hoewel dit schip niet in de films of spin-offs verschijnt, is het te zien in afleveringen van onder andere Serenity en Firefly.
  • Pirates & Privateers meldt dat het schip 79,00 meter is.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki