Wikia

Yodapedia

Moddell Sector

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Moddell Sector.jpg

Kaart van de Moddell Sector

Endorsmoon.jpg

Endor's Moon

Endor System.jpg

Endor System

Quote: "Great historical events don’t always take place against an interesting backdrop."
-- Beryl Suttridge

De Moddell Sector was aan afgelegen Sector in de Outer Rim Territories waarin onder andere het Endor System lag.

Ligging & GeschiedenisEdit

De Moddell Sector lag kortbij de Unknown Regions en ver verwijderd van de Corellian Trade Spine. De Spar Sector en de Ablajeck Sector grensden aan de Moddell Sector die alledrie deel uitmaakten van de Inner Zuma regio. Ten Westen van de Sector lagen de Unknown Regions. Eén Hyperspace route – aangelegd rond 200 BBY door de Bakuran Corporation – leidde naar Bakura. De andere regio’s en sterren in de Monsua Nebula waren enkel bereikbaar op eigen risico.

Omdat de Moddell Sector niet bij de Hyperspace routes was gelegen en al helemaal niet in de buurt van de Slice, was deze sector nauwelijks gekend. Gedurende vele honderden haren werd de Moddell Sector bij de Unknown Regions gerekend. Tot 1.000 BBY was deze regio niet verkend. De Hyperspace routes in de Inner Zuma en Moddell waren traag en gevaarlijk. De Moddell Sector stond bekend – toch bij de personen die het wisten – als een valstrik voor reizigers. Om de haverklap was er een fout in Hyperspace waardoor schepen strandden en gewoonweg verdwenen. Daarom dat er talloze schepen neerstortten op Endor.

De bewoners van de Moddell Sector gebruikten echter graag Hyperspace om zich te verplaatsen. Alvorens zij werden ontdekt, hadden zij amper ruimtetechnologie ontwikkeld. De meest ontwikkelde bewoners waren de Ayrou van Maya Kovel. De andere bewoners, zoals Ewoks en Sanyassans waren primitief.

De hoofdstad van de sector was Annaj, dat het dichtbij de grens met de andere Sectors lag. Het meeste verkeer in de Moddell Sector bestond tussen Annaj en Vasha, de route doorheen de ‘Inner Moddell Systems’. Alle ondernemingen die naar de Moddell Sector kwamen, draaiden uit op een faling. De Ffib religieuze orde zond missionarissen naar de Sector maar rond 19 BBY werden deze teruggeroepen. De enige reden om handel te drijven was het smokkelen van de drug Rokna Blue.

Het enige ‘succesvolle’ project dat ooit in de Moddell Sector werd gebouwd was de Death Star II. Om het bouwmateriaal makkelijk doorheen de Moddell Sector te krijgen, gebruikte het Empire een vergeten route, genaamd de Silvestri Trace – omgedoopt tot de Sanctuary Pipeline. Echt succesvol was de bouw van de Death Star II niet te noemen aangezien deze tijdens de Battle of Endor werd vernietigd.

Als gevolg van deze historisch veldslag werd Endor kortelings een toeristisch oord waar onder andere Star Tours naar vloog

SamenstellingEdit

Inner Moddell SystemsEdit

Outer Moddell SystemsEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki