Wikia

Model E Droid
Model E.jpg
Product
Model:

Model E Droid

Klasse:

Klasse 3

Fabrikant:

Accutronics

Specificaties
Hoogte:

< 1,00 tot 1,50 meter

Functies
Taken:

Babysitten

De Model E Droid was één van de populairste modellen om op kinderen te passen en om huishoudelijke taken te vervullen.

UitzichtEdit

Model E Droids waren 1,50 meter groot en werden gemaakt in felle kleuren, zoals groen, rood, roze, blauw of geel. De Photoreceptors van deze Droids waren extra groot gemaakt en de Droids leken een soort kinderversie van de 3PO Protocol Droids. Om de omgang met kinderen aangenaam te maken, was hun Durasteel beplating overdekt met een laag plastic. Accutronics leverde ook de Restraining Bolt die men kon bevestigen op de Droid.

Bij een Q-E model kon men op het hoofd nog een soort kleine antenne terugvinden.

Ontstaan & TakenEdit

Accutronics ontwikkelde de Model E Droids meer dan een eeuw voor de Battle of Yavin. Het was de taak van de Model E om een band te vormen met kinderen en om als speelkameraad / oppas te dienen. Deze band werd reeds gevormd op jonge leeftijd en duurde soms jaren. Door hun kleine gestalte hadden kinderen van allerlei species minder moeite om deze Droids als hun vriend te beschouwen. Daarom werden Model E’s zelden aan een Memory Wipe onderworpen.

De Model E was geprogrammeerd om trouw te zijn maar ook speels en emotioneel te reageren op bepaalde omstandigheden. Zo konden ze ook zeer goed emoties van organische wezens ontcijferen. Wanneer de kinderen opgegroeid waren, bleven ze de Model E’s met respect en liefde behandelen. De Model E’s werkten vaak in kleine groepjes en het was niet ongekend dat deze Droids zich aan elkaar begonnen te hechten.

Hun geheugen was volgestouwd met rijmpjes, verhaaltjes, sprookjes, liedjes, spelletjes en moraallessen voor het kind. Deze spraken ze met hun zachte stem. Deze liedjes en verhaaltjes waren afkomstig uit heel het universum. Model E’s namen kinderen mee op leerrijke tochten of om gewoon plezier te maken.

Veel Model E’s werden gebruikt in scholen, kinderziekenhuizen of crèches. Ook psychologen gebruikten deze Droids om kinderen van trauma’s te verlossen. Rijke ouders waren eveneens in staat om een Model E aan te schaffen. Deze Droids konden ook baby’s eten geven, baby’s verversen en noodzorg toedienen.

Na de Clone Wars werden de Model E’s meer en meer zeldzaam. De Droids die nog steeds actief waren, vervulden hun taken met evenveel plezier als vroeger. Op Kalarba waren bijvoorbeeld de Model E’s actief, genaamd Q-E, 2-E en U-E.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki