Wikia

Yodapedia

Mon Calamari Knight

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Mon Calamari Knight
Mon Cal Knights.jpg
Organisatie
Affiliatie:

Galactic Republic

Species:

Mon Calamari

Details
Bewapening:

Energy Lance
Cowill-Shell Shield

Transport:

Keelkana

Stationering:

Dac

Conflicten:

Battle of Mon Calamari

Mon Cal Knights1.jpg

Mon Cal Knights op hun Keelkanas

Kit Fisto peace Dac.jpg

Kit Fisto brengt vrede op Dac

De Mon Calamari Knights waren een oude orde van Mon Calamari die de bescherming van hun planeet Dac tot hun grootste ideaal had verheven.

UitrustingEdit

De Mon Calamari Knights droegen traditionele pantsers gemaakt uit de platen van een Titan Kantrey die werden versterkt door materiaal gedolven door de Quarren. Als extra bescherming droegen ze een op een koolstof gebaseerd Cowill-Shell Shield. De leden waren bewapend met een sterke Energy Lance die ze van op de getrainde Keelkanas als een dodelijk wapen hanteerden. De Keelkanas waren zo goed getraind dat de beesten eveneens een minstens even gevaarlijk wapen waren. Om elkaar signalen te geven onder water, waren de Knights uitgerust met een speciale hoorn.

GeschiedenisEdit

De Mon Calamari Knights waren een oude orde die tijdens de laatste decennia van de Galactic Republic in de vergetelheid was geraakt en niet meer was dan een curiosum en meer een folkloristische groep. Maar de Mon Calamari Knights herinnerden zich nog goed hun belang toen de Mon Calamari werden aangevallen door zeewezens en toen de Quarren hen aanvielen.

Toen de Clone Wars uitbraken en Dac verdeeld geraakte toen talloze Quarren zich aansloten bij de Quarren Isolation League en de Dac Council bezetten. De Galactic Republic stuurde Kit Fisto en een taskforce om de Mon Calamari te helpen in hun burgeroorlog. Dit was het sein voor de Mon Calamari Knights om hun eer van weleer te verdedigen. De leden begonnen hun training te hervatten en op te drijven en maakten zich klaar voor de strijd.

Tijdens de Battle of Mon Calamari werden Kit Fisto en zijn Clone SCUBA Troopers gesteund door de Mon Calamari Knights op hun Keelkanas.

In de eerste fase van het gevecht slaagden de Galactic Republic en de Mon Calamari Knights om een groot Crab Cannon uit te schakelen van de Quarren Isolation League en talloze MVR-3 Speeder Bikes, Manta Droid Subfighters en Subfighter Carriers te vernietigen.

Nadat Kit Fisto in een tweede fase het conflict met de intelligente Moappa had opgelost, keerde hij voldaan terug naar zijn bondgenoten waar er vervolgens vrede werd gesloten op Dac.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki