Wikia

Morrt
Morrt
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Parasiet

Lengte:

1 tot 5 centimeter

Voeding:

Bloed

Herkomst
Thuisplaneet:

Gamorr

Een Morrt was een kleine parasiet afkomstig van Gamorr. Gamorreans beschouwden hen als huisdieren en als statussymbolen.

Fysiologie & LevenEdit

Een Morrt werd maximaal 5 centimeter lang en was een bloedzuigende parasiet die zich op de huid bevestigde. Gamorreans waren aangepast om deze dieren te verdragen en zo vestigden ze zich pijnloos op de huid van hun gastheren. De huid van de Morrt liet een slijm los dat verdovend werkte en dat door de Gamorreans als basis voor een pijnstiller werd gebruikt. Morrts bleven doodstil totdat ze werden opgemerkt. Indien men hen met de staart greep, konden ze makkelijk worden losgemaakt.

Wilde Morrts waren vrij agressief en konden zelfs gevaarlijk zijn indien ze in een zwerm aanvielen. Tamme Morrts waren rustig en kalm. Ze waren zo dik van bloed te zuigen dat ze amper konden bewegen.

Sommige hoog aangeschreven Gamorreans konden wel twintig Morrts op hun lichaam bevatten, al was dit enkel het geval bij clanleidsters en aanvoerders van legers. Morrts waren de enige wezens die de Gamorreans blijkbaar aangenaam vonden.

BronEdit

In andere talen