Wikia

Mortis
Mortis
Astrografisch
Stelsel:

Chrelythiumn System

Fysisch
Diameter:

5 km³

Maatschappelijk
Inheems:

Father
Son
Daughter

Staatsvorm:

Force Wielders

Affiliatie:

De Force

Mortis good

De 'Light Side' van Mortis

Mortis balance

Mortis in 'evenwicht' na de dood van de Force Wielders

Quote: "This planet is both an amplifier and a magnet."
-- Qui-Gon Jinn

Mortis was een mysterieuze wereld waar drie Force Wielders verbleven, genaamd Father, de Son en de Daughter.

SpecificatiesEdit

Mortis was geen planeet, maar een soort wereld die zich in een monoliet bevond. De mysterieuze wereld bevond zich in een tolvormige monoliet in het vergeten Chrelythiumn System, buiten de Outer Rim. Mortis was een soort leiding waardoor heel de Force van het universum liep. Het was zowel een versterker als een magneet voor de Force wat ervoor zorgde dat Mortis een wereld was waar de Force extreem krachtig aanwezig was. Omwille van die reden trokken de Force Wielders lang geleden naar Mortis. Mortis was immers de enige wereld waar de Father het evenwicht kon bewaren over zijn Son en Daughter die 's nachts en overdag regeerden en hun eigen invloed lieten gelden. Omwille van de Dark Side en Light Side was Mortis een wereld verdeeld tussen Kwaad en Goed.

Toen Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi en Ahsoka Tano naar Mortis trokken, nadat ze een noodsignaal hadden beantwoord dat 2.000 jaar oud was, merkten ze op dat Mortis zich in de monoliet bevond. Ze merkten dat Mortis geen gewone wereld was. Het paradijselijk uitzicht met weelderige planten en prachtige valleien, veranderde in de loop van de dag van seizoen zodat de planten begonnen te verwelken en de duisternis zich wist te vestigen op Mortis. 's Nachts gaven de planten op Mortis licht van zichzelf.

Obi-Wan kreeg het bezoek van Qui-Gon Jinn in zijn visioenen. Qui-Gon vertelde meer over Mortis en zei dat het een soort van leiding was waardoor heel de Force van het universum stroomde. Hij vertelde dat zowel Father, Son als Daughter Anakin zochten en dat zij geloofden dat hij de Chosen One was.

De Force Wielders waren tijdens de Clone Wars door de Jedi zo goed als vergeten. Ze zonden een signaal uit dat 2.000 jaar voor de Clone Wars voor het laatst werd gestuurd. De Father was stervende en toen hij had gehoord dat de Chosen One was gevonden, besloot hij om hem te contacteren. De Chosen One was immers de enige persoon in het universum die de Son en de Daughter kon controleren als de Father zou sterven.

Maar door de komst van de Jedi en de Chosen One kon de Son een conflict uitlokken waardoor hij te sterk werd voor de Father en de Daughter. De Son dreigde om de Father neer te steken met de Mortis Dagger maar het was de Daughter die deze dodelijke aanval opving. Door haar dood was het evenwicht op Mortis doorbroken en zou de Son machtiger dan ooit worden, wat gevolgen had voor het universum en de kracht van de Sith die zou toenemen.

Uiteindelijk zou Anakin evenwicht op Mortis brengen na de dood van alle Force Wielders. Na de dood van de Father vielen de rotsblokken uit de lucht en doofde de mysterieuze lichten boven de kathedralen van de Force Wielders.

VerschijningEdit

BronEdit