Wikia

Yodapedia

Mos Espa Podrace Hangar

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mos Espa Podrace Hangar
ME Podrace Hangar.jpg
Locatie
Planeet:

Tatooine

Regio:

Ben's Mesa

Stad:

Mos Espa

Type:

Hangar

Geschiedenis
Eigenaar:

Hutts, Desilijic Kajidic

ME Podrace Hangar1.jpg

Jar Jar Binks, Qui-Gon Jinn & Watto in de hangar in 32 BBY

De Mos Espa Podrace Hangar was een grote hanger die bij de Mos Espa Grand Arena hoorde.

Bouw & UitzichtEdit

De Mos Espa Podrace Hangar bestond uit twee rechthoekige delen die met elkaar verbonden waren door een cirkelvormige sectie. De grond was voorzien voor het stalleren van talloze Podracers, ook de 2de rang Podracers die daags voor een grote wedstrijd een opwarmingsrace hielden.

De hangar voorzag in alle benodigdheden om de racers klaar te stomen voor de race. Dieren konden de motoren trekken tot op hun plaats waar de Podrace Crews konden van start gaan met het optimaliseren van de voertuigen. In de hangars waren ook talloze vertrekken aanwezig voor de Podrace Crews, een krachtstation, een Cantina en de kantoren van de organisatoren. In deze hangars kwamen ook de P-100 Salvage Droids de onderdelen van gecrashte Podracers terugbrengen na een wedstrijd.

GeschiedenisEdit

De Podrace Hangar was misschien wel één van de grootste troeven van de Mos Espa Grand Arena. Jabba had deze hangar volledig laten overplaatsen van Malastare waarna het op Tatooine weer stuk voor stuk opnieuw werd gebouwd. Dit was niet alleen een mooie publiciteitsstunt van Jabba, het zorgde meteen ook dat men over een hangar van zeer hoge kwaliteit beschikte.

Rond 32 BBY was de Podrace Hangar echter vaak overbevolkt aangezien ook minder bekende Podracers er hun Podracers konden parkeren. In deze hangar gooiden Watto en Qui-Gon Jinn het op een akkoord om Anakin Skywalker vrij te laten als hij de Boonta Eve Challenge zou winnen. Qui-Gon vervalste hiervoor Watto's Chance Cube.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki