Wikia

Yodapedia

Mos Espa Slave Quarters

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mos Espa Slave Quarters
Slave Quarters.jpg
Locatie
Planeet:

Tatooine

Regio:

Mos Espa

Type:

Woningen

Geschiedenis
Eigenaar:

Slaveneigenaars

Inwoners:

Slaven

Het Mos Espa Slave Quarters – of Slave Quarters Row – was een gebied op Mos Espa op Tatooine waar talloze slaven woonden in kleine huizen.

LiggingEdit

De Slave Quarters Row lag in het Westen van Mos Espa aan de buitenste regio van de stad. Het was een wijk met talloze kleine huisjes uit Sandstone die naast en boven elkaar waren gestapeld waar de slaven van Mos Espa woonden. Verschillende woningen werden soms samengevoegd om er een grotere woonst van te maken voor families. De herstellingen en onderhoud van dit gebied was de verantwoordelijkheid van de slaveneigenaars.

Oorspronkelijk werden deze kleine woningen bezet door de mijnwerkers die Tatooine verlieten. Per vijf huizen was er een Bio-Converter Power Generator die de huizen van energie voorzag. De huizen deelden achteraan een kleine steeg waaruit alle huizen uitkwamen. Tussen de huizen door waren er ook verschillende pleintjes aanwezig. De Slave Quarters Row werd regelmatig bezocht door Recon-PK Surveillance Droids die de slaven in de gaten moesten houden. Moisture Vaporators waren ook present in deze wijk.

Anakin Skywalker leefde op Mos Espa in Slave Quarters Row in een vrij groot huis.

Achter de SchermenEdit

  • In Tunesië fungeerden de Ksar Hadada (in Medenine) en de Ksar Oueld Soltane als filmlocatie voor deze regio.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki