Wikia

Yodapedia

Mott

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mott
Mott.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,10 meter

Voeding:

Herbivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Naboo

Mott1.jpg

Mott in het Lianorm Swamp

Motts waren zoogdierachtige beesten afkomstig van de planeet Naboo.

FysiologieEdit

Motts hadden een schouderhoogte van ongeveer één meter. Ze hadden een grote kop die werd gekenmerkt door een stompe hoorn op de neus. Ze hadden een stevig gebit en een goed gehoor. Ze hadden een dunne vacht die meestal lichtbruin van kleur was met witte schakeringen.

Motts plantten zich aan een hoog ritme voort van zo’n 15 jongen per worp.

LevenEdit

Motts waren semi-aquatische herbivoren die de helft van hun leven doorbrachten in meren en moerassen. Ze aten heel wat verschillende soorten vegetatie die ze met hun hoorn uit de grond losrukten. Motts hadden niet echt sterke verdedigingswapens en vielen vaak ten prooi aan roofdieren. Ook Gungans doodden regelmatig Motts.

De Motts leefden in ondergrondse tunnels die ze groeven aan de modderachtige oevers van de moerassen. Ongeveer 15 volwassen Motts maakten deel uit van een groep. Deze groepen hadden één dominant mannetje en meestal ook een ‘Lieutenant’ die de vrouwtjes en de jonge Motts bewaakte.

Motts rustten vaak uit en waren uitstekende zwemmers. De jonge Motts vaarden vaak mee op de rug van moeder of vader.

Tijdens de Invasion of Naboo vluchtten Motts weg voor de naderende MTTs in het Lianorm Swamp. In de Gungan Sacred Place nabij de Gallo Mountains was ook een Mott aanwezig toen Jar Jar Binks terugkeerde met Queen Amidala.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki