Wikia

Yodapedia

Mucous Salamander

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Mucous Salamander
Mucous Salamander.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Amfibieën

Herkomst
Thuisplaneet:

Yavin 4

De Mucous Salamander – ook wel de Pinkish Salamander genoemd – was een groot amfibie (met reptielachtige kenmerken) dat leefde op Yavin 4.

FysiologieEdit

De Mucous Salamander was rozeachtig van kleur en leek op een pseudopode met een mond vol kleine tentakels. De cellen van dit dieren werden erg poreus in water en werden enkel bij elkaar gehouden door een kleine elektrische stroming. Deze moleculaire bindingen lieten elkaar los onder water zodat dit amfibie erg snel kon zwemmen. Al zwemmend was de Salamander ongrijpbaar voor vijanden, zoals de Angler. Dit dier kon erg goed in het donker zien.

Eens op land, werden de cellen op de huid hard en werd er een soort pantser gevormd om het op land te beschermen.

LevenEdit

De Mucous Salamander at vissen, schaaldieren en af en toe een landdier dat zich te dicht bij het habitat van het dier waagde. Indien de Salamander rood vlees wou eten, zat het doodstil in het water, wachtend totdat de prooi naderde. Het dier sprong uit het water, greep de prooi en terwijl het pantser zich begon te vormen, at de Salamander zijn prooi op. Ondanks dit pantser bleef de Mucous Salamander slechts kort uit het water en verbleef het dier nooit verder dan enkele meters van water.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki