Wikia

Yodapedia

Mudman

10.971pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Mudman
Mudmen small.jpg
Biologie
Indeling:

Semi-Intelligent

Lengte:

Varieert

Herkomst
Thuisplaneet:

Roon

Mudmen.jpg

Twee Mudmen nemen C-3PO te grazen

Quote: "Those Mudmen just like shiny metal objects"
-- Auren Yomm

De Mudmen waren een bizar semi-intelligent species van op de planeet Roon.

FysiologieEdit

De Mudmen waren wezens die eruitzagen als een hoop modder die tot leven was gekomen, met twee voeten, twee armen en een hoofd. Mudmen verschenen in allerlei groottes, gaande van reuzen van drie meter groot tot dwergen van dertig centimeter groot. Wanneer een Mudman met kracht of energie werd vernietigd, splitste het wezen zich op in meerdere exemplaren zoals op silicium gebaseerd levensvormen. De grootste vijand van de Mudmen was water waardoor ze werden opgeslorpt.

LevenEdit

Mudmen waren geen kwaadaardige wezens maar werden vaak aangetrokken, door aantrekkelijke en blinkende voorwerpen zoals Droids. Ze haalden vaak ook schepen overhoop om net dat ene voorwerp te vinden dat ze zochten.

In 15 BBY ontmoetten Mungo Baobab, C-3PO en R2-D2 een groep Mudmen nadat ze met Koong's Cloudcraft waren neergestort op Roon. Auren Yomm kon echter tussenbeide komen en met R2-D2’s brandslang, konden de wezens worden verdreven. R2-D2 nam echter een dwerg Mudman gevangen. Dit wezen werd afgenomen door BUN-Dingo tijdens de Roon Colonial Games. Toen R2-D2 zijn speelmaatje weer wou terugnemen, stootte hij per ongeluk Mupple Juice in de Turbo Coolant van BUN-Dingo waardoor de Droid defect raakte tijdens de race. Na de race splitste de Mudman van Artoo zich op in verschillende exemplaren die Gaff van het strijdtoneel meevoerden naar een onbekende bestemming.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki