Wikia

Yodapedia

Mupple

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mupple
Mupples.jpg
Biologie
Indeling:

Nonintelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Herkomst
Thuisplaneet:

Roon?

Quote: "These are Mupples. Quite a delicacy. Very valuable"
-- Governor Koong

Mupples waren vreemde, harige wezens met blauwe ogen en een antenne achtig orgaan op hun hoofd.

FysiologieEdit

Yeldarb Mupples.gif

Yeldarb & Mupples

Mupples waren klein maar vrij intelligent. Ze waren volledig bedekt met een lange vacht en konden functioneren in groep. Men kon Mupples doen gehoorzamen door een ritmisch fluitend geluid te maken.

In sommige delen van het universum waren Mupples een delicatesse. Dit maakte hen erg waardevol. Er bestond ook Mupple Juice en Mupple Pie die mogelijk afkomstig waren van Mupples.

In 15 BBY had Governor Koong aan boord van zijn New Umboo Lightstation een groep Mupples gevangen genomen. Deze Mupples toonden erg veel interesse voor C-3PO toen ze werden bevrijd door Mungo Baobab en Noop Yeldarb. De Mupples hingen vaak rond in de nabijheid van C-3PO en dat bleef zelfs het geval aan boord van Koong's Cloudcraft die Mungo had moeten stelen.

Achter de SchermenEdit

  • Het was niet geweten van welke planeet Mupples afkomstig waren maar aangezien men Mupple Juice op Roon dronk, bestond de kans dat ze afkomstig waren van deze planeet.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki