Wikia

Mustafar Panning Droid
Mustafar Panning.jpg
Product
Model:

Modified Information Cataloging Droid

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

Kalibac Industries

Specificaties
Hoogte:

1,50 meter

Functies
Taken:

Verzamelen van mineralen
Bibliothecaris (Oorspronkelijk)

Affiliatie:

Techno Union

Mustafar Panning1.jpg

Panning Droid met Vader

Quote: "Reconfiguration of the panning Droids is proceeding behind schedule. The units are strangely skittish around organics, particularly those workers dressed in black"
-- TaggeCo’s Mustafar Reclamation Report

De Mustafar Panning Droid, ook bekend als de Lava Collector Droid, was een Klasse 5 Droid die op Mustafar werden ingezet om mineralen te verzamelen en te vervoeren.

Bouw & UitzichtEdit

De Mustafar Panning Droid was oorspronkelijk een Kalibac Industries Information Cataloging Droid. De Panning Droid was anderhalve meter hoog en bestond uit een groot, plat hoofd en vier grijparmen. De Droid bewoog zich voort dankzij Repulsorlifts.

De Panning Droids waren op Mustafar uitgerust met lage Shield Generators tegen de hitte. De Photoreceptors van een Panning Droid waren onder andere beschermd.

Geschiedenis & TakenEdit

Kalibac Industries was een kleine firma van de Techno Union die een contract kreeg om nieuwe bibliothecarissen te maken voor het Mid Rim Lending Network. Deze Droids konden de hoogste regio’s van een archief bereiken en makkelijk archiefmateriaal grijpen met hun armen.

De Techno Union zag een opportuniteit en bouwde een reeds identieke Droids gemaakt uit hittebestendig Carbonite en zette hen op een vrachtschip richting Mustafar waar ze daarna ook werden geproduceerd. Net als bij de B1 Battle Droids werden deze Droids gestuurd door een Droid Control Signal. Op deze lavaplaneet moesten de Droids over de lavarivieren vliegen en hun scanners gebruiken om mineralen in de lava op te merken die door Tractor Beams naar de oppervlakte werden gezogen. De Panning Droids vulden deze mineralen met een Lava Collection Bucket en moesten deze dan naar een centrale brengen waar de stoffen werden verwerkt.

Ondanks hun bescherming, gingen veel Droids verloren in de lava. De Techno Union moest hun aantal voortdurend aanvullen. De Panning Droids zelf waren helaas voor hen, intelligent genoeg om hun miserabel leven te kunnen inschatten.

Op het einde van de Clone Wars was één Panning Droid getuige van het legendarische duel tussen Darth Vader en Obi-Wan Kenobi. Vader sprong op het hoofd van een Panning Droid, gebruikte de Force om de controles over te nemen en surfte er mee op de lavarivieren, zijn oude mentor tegemoet.

Na de overname van Mustafar door TaggeCo, werd vastgesteld dat een heel deel Droids erg schuw waren voor organische wezens en vooral voor de in het zwartgeklede werkers. Het duurde een tijdje alvorens deze Droids weer optimaal rendeerden.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki