Wikia

Yodapedia

Mustafarian

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mustafarian
Mustafarian.jpg
Biologie
Uitspraak:

Mōōs-tä-fä’-rē-ăn

Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Geleedpotigen

Subspecies:

Northern Mustafarian, Southern Mustafarian

Lengte:

2,00 tot 2,29 meter (Northern) en 1,50 meter (Southern)

Massa:

65 kilogram (Northern)

Herkomst
Thuisplaneet:

Mustafar

Affiliatie:

Techno Union

Mustafarian NEGAS.jpg

Mustafarian

Mustafarian was de verzamelnaam voor de twee intelligente species die de planeet Mustafar bevolkten.

FysiologieEdit

Beide Mustafarian species waren grote, intelligente geleedpotigen met een hard lichaamspantser, grote insectachtige ogen en lange snuiten. Hun exoskelet lag in platen over hun leerachtige huid zodat ze werden beschermd tegen de extreme hitte op Mustafar. In tegenstelling to veel levensvormen, hadden de Mustafarians amper water in hun lichaam zitten.

Northern MustafarianEdit

De Northern Mustafarians waren ranker en groter dan de Southern Mustafarians. Ze waren eveneens fysiek het zwakst van beide species. Toch fungeerden zij vaak als wachters maar dan werd hun fysieke kracht vergroot door toevoeging van artificiële krachten of prothetische vervangers.

Souther MustafariansEdit

De Southern Mustafarians waren meer geblokt en taaier dan hun ‘noorderburen’. Deze soort was beter bestand tegen de hitte en droegen vaak pantsers en ademhalingmaskers om hen te beschermen tegen de enorm hoge temperaturen wanneer zij op het oppervlak van Mustafar actief waren.

CultuurEdit

De Mustafarians waren een op zichzelf gericht species dat steeds probeerde om hun levensomstandigheden te verbeteren. Ze waren technologisch sterk en sluw, zeker omdat ze in de barre leefomstandigheden erin slaagden om zoveel rijkdommen uit de lava van Mustafar te halen. De Southern Mustafarians verrichtten het meeste fysieke werk van de beide rassen. Ze werkten op de mijnplatforms en verkenden de lavarivieren op zoek naar kostbare mineralen die zijn via een Lava Skimmer binnenhaalden.

Hun enige reden om met buitenstaanders te onderhandelen was omwille van grondstoffen die hun leven konden verbeteren.

Mustafarians werkten in schotelvormige constructies langs de randen van de lavarivieren en in de nabijheid van mijncomplexen. Deze gebouwen waren meestal zelf uitgeputte mijnen en liepen tot diep onder de grond door waar het veel koeler was dan op het oppervlak van de planeet.

De Northern Mustafarians gebruikten de Lava Fleas als vervoermiddel om hen over afgekoelde lappen lava te vervoeren.

Mustafarians waren niet agressief maar verdedigden zich waar en wanneer nodig. Mustafarians waren bestand tegen de meeste Blasters omdat hun exoskelet de hitte van deze stralen opving en daarom werkten hun wapens op kinetische energie waartegen men zich moeilijk kon beschermen.

Mustafarians spraken een zoemende, insectachtige taal.

GeschiedenisEdit

Northern Mustafarian.jpg

Northern Mustafarian

De Mustafarians ontwikkelden zich in de koelere ondergrondse regionen van de planeet. Op beide halfronden ontwikkelde zich één prominent ras Mustafarian. Door gebruik te maken van schalen van de Lava Flea als pantser trokken de Mustafarians verder door op Mustafar en kwamen ze met elkaar in contact.

Beide rassen konden het met elkaar vinden en besloten om samen te werken aan een betere samenleving op hun planeet. Zo leefden ze samen in steden gemaakt uit schotelvormige constructies zoals Fralideja. Wanneer ze op het oppervlak van Mustafar werkten, rustten ze hun exoskelet uit met pantsers gemaakt van Lava Flea schalen.

De Mustafarians hadden weinig contact met de buitenwereld totdat de Techno Union hen rond 300 BBY voorstelde om de lava in hun plaats te komen delven. De Mustafarians besloten dit aanbod te aanvaarden en hielpen mee om de lava te winnen en om de fabrieken te onderhouden en besturen. Hierdoor belandden ze uiteindelijk aan de zijde van de CIS in de Clone Wars, ook al bleef hun participatie beperkt.

De Techno Union bood hen extra beschermende materialen zoals een Kubazian Skirt met een backpack dat een cooler bevatte. Dankzij de buitenwereld verbeterde het leven van de Mustafarians maar nog waren ze amper geïnteresseerd om hun planeet te verlaten waar ze liever bleven werken in alle rust. Ze waren ongeïnteresseerd in de politiek die bedreven werd door de CIS en hoopten om hun planeet en het mijnen van de lava zelf te blijven besturen.

MustafarianConcept.jpg

Concept

De Mustafarians bouwden eveneens een versterkte schuilplaats voor de Techno Union op hun planeet in het geval van een aanval. Dit fort was amper inneembaar met een krachtige Tractor Beam, massale Blast Doors en Ray Shields. In deze bunker trok de CIS Council zich terug totdat Darth Vader een bezoek bracht aan deze schuilkelder.

Na de Clone Wars trok de Techno Union weg van Mustafar maar dit betekende niet dat de Mustafarians vrije baan kregen. De opstand van de Geonosian Gizor Dellso moest eerst nog worden tenietgedaan door het Empire.

Achter de SchermenEdit

  • De eerste, meer menselijke ontwerpen voor de Mustafarians werden uiteindelijk de Pau'an.
  • De Northern Mustafarian lijken op de Kubaz. Hun gebruik van Kubazian technologie bevestigt mogelijk een verwantschap of link tussen beide species.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki