Wikia

Yodapedia

Muunilinst 10

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Muunilinst 10
Muunilinst 10.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Galactic Republic

Affiliatie:

Galactic Republic

Bevelhebber:

Captain Fordo

Species:

Mens

Details
Bewapening:

DC-15 Blaster Rifle
DC-17 Blaster Pistol

Transport:

LAAT/i Gunship

Stationering:

Muunilinst
Hypori
Coruscant

Conflicten:

Battle of Muunilinst
Battle of Hypori
Battle of Coruscant

Muunilinst10.jpg

Muunilinst 10 op Muunilinst

Quote: "ARC Troopers, you have been selected for this task because you’re the best."
-- Obi-Wan Kenobi

De Muunilinst 10 was een elite eenheid van ARC Troopers onder leiding van Alpha-77 die tijdens de Clone Wars een aantal belangrijke interventies deed.

TakenEdit

De Muunilinst 10 kregen tijdens de Battle of Muunilinst de opdracht om in Harnaidan een groot Cannon uit te schakelen terwijl de troepen van General Obi-Wan Kenobi de stad konden belegeren. Hoewel het speciale LAAT/i Gunship werd neergehaald en CT-43/002 sneuvelde door een B1 Battle Droid, leidde Fordo de Muunilinst 10 van twee ARC Clone Trooper Lieutenants en zeven gewone Clone Troopers naar het cannon. Eens dat werd vernietigd, namen ze de Muun gevangen in het controlecentrum. Durge bond de strijd aan met de Muunilinst 10 en met Obi-Wan Kenobi maar Fordo en zijn troepen slaagden erin om Durge aan banden te leggen.

Daarna leidde Fordo de Muunilinst 10 in een speciale reddingsoperatie op Hypori nadat een noodsignaal de Jedi Order had bereikt. In een speciaal LAAT/i Gunship met een Rancor als symbool leidde hij tien Lieutenants naar de redding van Ki-Adi-Mundi, Shaak Ti en Aayla Secura. Hiervoor gebruikten de Muunilinst 10 de grote middelen zoals een Reciprocating Quad Blaster.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki