Wikia

Yodapedia

Myhr Rho

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Myhr Rho
Cathar.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Cathar

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Lichtbruin

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Cathar

Functie:

Eigenaar van de Skywalker Tour

Myhr Rho was een Cathar die in 1 ABY in Chalmun's Cantina aanwezig was toen het Empire een avondklok instelde.

BiografieEdit

Vanaf het moment dat Myhr Rho nog een jonge Myr Rho Cathar welp was en opgroeide op de savannes van zijn thuisplaneet, droomde hij van een succesvolle loopbaan. Myhr Rho belandde op Tatooine waar hij zijn manen kort knipte om de hitte te kunnen verdragen. Ook het felle licht op de planeet maakte het een onaangename verblijfplaats. Daarom verbleef Myrh Rho vaak 's nachts in Chalmun's Cantina tijdens de dienst van Ackmena. Zo ook op de avond dat het Empire de avondklok instelde in het Tatoo System en de Cantina moest worden ontruimd. Myhr Rho had die avond blijkbaar heel wat alcohol gedronken, want omhelsde Ackmena al wankelend op het einde van de avond. Tork droeg de dronken Myhr Rho op zijn schouder naar buiten.

Myhr kon geen deftige job vinden op Tatooine en wilde geen werk aanvaarden dat op één of andere manier te maken had met illegaliteit. Hij probeerde Credits te sparen in de hoop om Tatooine op een dag te kunnen verlaten. Toen hij in 4 ABY de dood van Palpatine vernam, deelde hij in de feestvreugde op Mos Eisley en dacht hij aan een nieuwe manier van leven.

Myhr Rho kwam te weten dat Luke Skywalker, één van de helden uit de Galactic Civil War, ooit op Tatooine leefde. Nadat hij een succesvol toneelstuk had gezien van Cebann Veekan en Ackmena dat gebaseerd was op Skywalkers succesverhaal, besloot hij om het verleden van de held uit te spitten.

Myhr Rho startte de Skywalker Tour, een toeristische rondleiding die alle markante plaatsen bezocht waarmee Luke Skywalker ooit te maken had zoals Ben Kenobi's Hut, Jabba's Palace en de Lars Homestead. Met zijn Credits kocht hij een kleine Sail Barge waarmee hij de toeristen rondleidde.

Het project werd een succes en de toeristen bleven afzakken naar Tatooine. Myhr Rho realiseerde zich dat deze planeet misschien toch niet zo slecht was om te verblijven.

Achter de SchermenEdit

  • Myhr Rho werd ontwikkeld in What's the Story door 'Captain Yossarian'.
  • Een deel van Myhrs naam verscheen in de Technical Journal of the Planet Tatooine.
  • Tijdens de productie had hij de bijnaam: 'Lion Man'.
  • Het Cathar ras Myr Rho werd vermoedelijk afgeleid van Myhr Rho's naam. Rho's naam zal in het universum dan weer zijn afgeleid van zijn ras.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki