Wikia

Yodapedia

Myo

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Myo
Myo 1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Abyssin

Geslacht:

Man

Lengte:

2,00 meter
93 kilogram

Haarkleur:

Wit

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Byss

Bijnaam:

Monoc

Functie:

Huurling

Wapen:

Knuppel
Heavy Blaster Pistol

Affiliatie:

Galactic Outdoor Survival School

Abyssin.jpg

Myo in de Cantina

GOSS.jpg

Myo bij de GOSS

Quote: "He is actually a rather friendly being …"
-- Lak Sivrak

Myo was een brutale Abyssin huurling die zich in Chalmun’s Cantina bevond toen Luke Skywalker voor het eerst Han Solo ontmoette in 0 BBY.

BiografieEdit

Myo was een Abyssin die geboren werd op Byss. Myo was een primitieve bruut die zo gewelddadig en zonder vrees uit de hoek kon komen dat men vermoedde dat hij psychopathische neigingen had. Myo had drie Bloodings overleefd op Byss maar werd gevangen genomen door de Rodian slavendrijver Malak. In Kinun Depot kon Myo echter ontsnappen uit Malaks ruimteschip en stootte hij op Lirin Car'n. De Bith nam Myo mee naar Tatooine waar hij zijn liefde en kennis van de woestijn opnieuw ten volle kon benutten.

In Chalmun’s Cantina trok hij op met de Bith Lirin Car'n. Toen Skywalker voor het eerst Han Solo ontmoette, zat Myo aan tafel met Lirin Car'n, Muftak en Djas Puhr. Toen Han Solo Greedo doodde, keek Myo verschrikt op.

Daarna ontmoette Myo de Brubb Dorlar die werkte voor de Galactic Outdoor Survival School (GOSS). Dorlar en Myo raakten bevriend en de Brubb overtuigde de Abyssin om zich aan te sluiten bij de Galactic Outdoor Survival School waar ze Myo’s overlevingstechnieken in de woestijn konden gebruiken omdat hun vorige expert was gesneuveld op Ryloth. Aangezien Myo niets beters te doen had en nog steeds de slavendrijvers vreesde, ging hij akkoord en reisde hij naar Thrantin.

Myo werd een gewaardeerde raadgever voor de GOSS en opereerde bijna enkel in woestijngebieden. Lak Sivrak moest hem een tijdlang schaduwen van de Rebel Alliance maar Sivrak kwam tot de vaststelling dat Myo best een vriendelijk persoon was en geen twist of ruzie zocht met de Rebel Alliance.

Al wie Myo een ‘monoc’ noemde, moest vrezen voor hebben en welzijn. Myo bezat de regeneratieve eigenschap van de Abyssins.

Achter de SchermenEdit

  • Myo was één van de extra aliens die in de pick-up shoots werden gebruikt in Los Angeles en werd gebouwd door Laine Liska van ILM.
  • Myo’s oorspronkelijke naam was Cyceyed maar deze naam werd nooit officieel
  • Myo kreeg eerst een naam in ‘Intelligence Reports’. Decipher voerde een Retcon door en gaf deze naam aan de Abyssin in de Cantina.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki