Wikia

Yodapedia

Nahdonnis Praji

11.074pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Nahdonnis Praji
Praji.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

37 BBY

Thuiswereld:

Coruscant

Titel/Rang:

Commander

Functie:

Imperial Officer
Assistent van Darth Vader

Vervoer:

Devastator

Affiliatie:

Galactic Empire

Relaties
Vader:

Griff Praji

Kinderen:

Tyla Praji

Quote: "Lord Vader, the battle station plans are not aboard this ship!"
-- Nahdonnis Praji

Nahdonnis Praji was een Imperial Officer die aan boord van de Devastator diende in 0 BBY.

BiografieEdit

Nahdonnis Praji kwam uit een familie met aanzien in het Galactic Empire en studeerde met brio af aan de Naval Carida Academy. Nahdonnis werd gepromoveerd tot Commander.

In 0 BBY diende hij als assistent van Darth Vader als Stormtrooper Commander op de Devastator. Praji stelde zich altijd erg zakelijk op tegenover zijn oversten en de Officers die onder Praji dienden kenden niets anders dan zijn onverdraagzaamheid.

Toen de Devastator de Tantive IV gevangen had genomen, doorzocht Praji het schip op de gestolen plannen van de Death Star I. Hij rapporteerde aan Darth Vader dat de plannen niet aan boord van de Tantive IV waren en dat er geen transmissies meer gestuurd waren van uit het schip.

Praji kreeg van Vader de opdracht om 'persoonlijk' de plannen te gaan zoeken die vermoedelijk via een Escape Pod op Tatooine waren beland. Praji stuurde echter Captain Kosh om de Sandtroopers te leiden in hun zoektocht naar de plannen. Toen uiteindelijk bleek dat R2-D2 en C-3PO waren ontsnapt aan boord van de Millennium Falcon bracht Praji persoonlijk het bericht over aan Darth Vader en zijn oversten. Deze professionele houding van Praji zorgde ervoor dat hij ontsnapte aan de meest strenge straf.

Na de Battle of Yavin richtte Vader zijn Death Squadron op en plaatste zijn staf en manschappen over naar de Executor. Toch werd Nahdonnis niet overgeplaatst omdat Maximilian Veers zijn overplaatsing tegenhield. Vader had het zelf veel te druk om deze beslissing te herbekijken.

Praji droeg een rankinsigne met vier blauwe en twee rode blokjes.

Achter de SchermenEdit

  • Praji werd gespeeld door George Roubicek.
  • Praji was bedoeld als de oom van Tannon Praji maar deze band werd nog niet officieel bevestigd.
  • Praji kreeg zijn voornaam pas in 2007.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki