Wikia

Yodapedia

Nar Hida

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Nar Hida
Nar Hida.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Luptoom

Functie:

Winkelier

Nar Hida tall.jpg

Nar Hida

Nar Hida was één van de talloze Freighter Trampers die in 22 BBY de trip maakte van Coruscant naar Naboo.

BiografieEdit

Nar Hida verhuisde met zijn vrouw en dochter naar Coruscant om een winkel te openen gespecialiseerd in Luptoomian Fashion. Hida zelf droeg een mantel in Luptoomian Fashion waardoor hij erg opviel, zelfs in een menigte. Na een jaar moest Hida echter de winkel sluiten door tegenvallende verkoopcijfers. Een slechte zakendeal met de Baath Brothers zorgden ervoor dat Hida blut was.

Tijdens de volle Separatist Crisis moesten de Hidas proberen naar de planeet Luptoom terug te keren. Nar zorgde voor drie plaatsen aan boord van de Jendirian Valley. Het schip reisde echter slechts halfweg tot Naboo waardoor de Hidas volledig zonder geld zouden strandden.

Nar werd steeds meer hopeloos en wou koste wat kost zijn gezin een veilige thuiskomst bezorgen. Nar aarzelde en koos een Bith uit als potentieel slachtoffer. Toen hij hem wou beroven, hield een hand van een jonge man hem tegen. De jonge man waarschuwde Hida dat de Bith een Blaster Pistol verborgen hield onder zijn mantel en hij zeker had geschoten. Nar geloofde dit niet maar de mooie gezel van de man, een jonge vrouw met donker haar en donkere ogen, zei Nar dat ze het moest geloven omdat de jonge man dingen kon waarnemen alvorens ze gebeurden.

De vrouw gaf Nar enkele Dataries en raadde hem aan om het Refugee Relief Movement op Naboo te contacteren, eens ze waren geland. Nar volgde de raad op en dankzij het Refugee Relief Movement kon zijn familie terugkeren naar Luptoom.

Toen Nar zijn financiële toestand weer op de rails had gekregen, steunde hij regelmatig het Refugee Relief Movement tijdens de Clone Wars. De vriendschap die hij had gekregen van het koppel aan boord van de Jendirian Valley redde niet alleen zijn leven maar ook dat van zijn gezin.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki